Fashion&Beauty

A magyar designer márka, amely mindent megad, amire a ruhatáradnak szüksége van - interjú a NUBU tervezőjével

A hazai tervezők is látják, hogy a divat átalakulóban van. Akár a Covidnak köszönhető a változás, akár nem, tény, hogy a kényelem átvette az uralmat az elegancia fölött, a letisztult, mindennel hordható, minimalista ruhadarabok hódítanak, közben pedig az aktuális közéleti történésekre is reagálni kell. Azért akad olyan magyar márka, amely tudja tartani a lépést - Garam Judittal, a NUBU designerével beszélgettünk.

FemDivat - a magyar tervezők blogja

Női magazinként a divat, mint téma mindig is rendkívül fontos volt a Femcafe.hu számára. Régóta nagy vágyunk, hogy a nemzetközi szinten is egyre népszerűbb és elismertebb magyar tervezőinket jobban megismertessük az olvasóinkkal. Ez a küldetése a FemDivatnak, mely arra hivatott, hogy bemutassa a hazai divatélet kiemelkedő és feltörekvő szereplőit egy valódi, őszinte, autentikus szűrőn keresztül, aminek keretében talán olyat is merünk kérdezni, amit más nem. A szerző: Huszár Bianka.

Magas minőség, elérhető ár - a NUBU

Azzal, hogy a Covid időszak alatt hosszú időre beszorultunk a lakásba, előtérbe került a kényelem az öltözködésben. Amikor a világ újra kinyitott, akkor viszont nem hoztuk vissza az eleganciát, továbbra is a komfortra helyezzük a hangsúlyt, a loungewear szettek tarolnak a fiatalok és az idősebbek körében is. A megváltozott helyzetre nyilván a hazai designer brandeknek is reagálniuk kellett, ami nem volt egyszerű. Szerencsére akad olyan márka, amely képes profi módon összeegyeztetni a laza stílust a sikkes megjelenéssel, ez a kettősség a NUBU összes kollekciójában megfigyelhető. A tervezőt, Garam Juditot kérdeztük aktuális projektekről, jövőbeli tervekről, a szakma jelenlegi állapotáról és az olimpiáról. Interjú.

Hogy telik a nyaratok, milyen aktuális projekten dolgoztok most?

Az olimpia, ami nagyon aktuális most. Ez lassan másfél éve húzódik, de még mindig zajlik. A paralimpikonok is ugyanezt a ruházatot kapják, ami rendhagyó, most először van ez így. A paralimpia szeptemberben lesz, az ő ruhaátadásuk a következő hetekben történik. Illetve az olimpiai kollekció mellett készítettünk egy szurkolóit is, ehhez kapcsolódóan a napokban forgattunk le egy fashion videót.

Őszre milyen terveitek vannak? Lesz Budapest Fashion Week idén?

Lesz, júliusban el is kezdjük az őszi kollekciót.

A márkára jellemző a letisztult stílus, a neutrális színek, a minimalizmus. Honnan inspirálódsz?

A fő inspiráció általában a kortárs művészet. Mindig van egy olyan kedvenc művészem, akit valami miatt elraktároztam magamban. Elsődlegesen a hazai képzőművészetből merítünk, de vannak a kollekciókra vetítve párhuzamos inspirációk is, a művészet mellett nagyon szeretem a keleti kultúrát. Kedvelem a japán tradicionális öltözékeket, nagyon szeretem a letisztult, minimalista formavilágot, amit akár az építészetből - belsőépítészetből - lehet meríteni. Tehát ami mai és előremutató.

Milyen típusú vásárlóra terveztek?

Mivel a márka egy kortárs típusú divatbrandnek minősül, azt látom, hogy széles a korosztály, aki szereti a NUBU-t. A tinik azért kedvelik, mert számukra nagyon mai, az idősebbek pedig azért, mert ők már egy sokkal letisztultabb ízlésvilággal rendelkeznek. A márka ikább egyfajta urbánus öltözködést részesít előnyben, illetve egy szabad öltözködési stílust ad, nem uniformizál. A divat ma már sokkal inkább szól a kényelemről, olyan ruházatról, ami alkalomtól független.

Mi is azt tapasztaljuk, hogy a divat átalakult - részben talán a Covidnak köszönhetően is, hiszen otthon ragadtunk, és előkerültek a loungewear szettek. Ti hogy látjátok ezt?

Nem tudom, hogy ez a Covidnak köszönhetőe-e, én már előtte is tapasztaltam az átalakulást. Sok évre visszanyúlik, hogy a funkcionális dolgok a ruhatárunk részévé váltak, és ezeket kombináljuk különböző stílusokban. A NUBU is használ sportuházati anyagokat, most ez az olimpiai kollekció is egy szerelem projekt ilyen szempontból. Sok olyan alapanyag lett beépítve az összeállításba, amit mi egyébként is használunk. A legújabb - Nude by NUBU - kollekciónk is már arról szól, hogy hangsúlyozzuk a hétköznapi viseletet, egy nagyon kényelmes, zömében természetes alapanyagokból készült, kedvező áron, a fiatalokat megszólító ruhákat alkottunk.

A márkára jellemző a magas minőség elérhető áron. Ez a szemlélet hosszútávon mennyire fenntartható?

Nagyon nehéz. Kis szériában gyártok, a mennyiség annyira kevés, hogy minden többszörösébe kerül. Nem érjük el azt az anyagmegrendelési limitet, hol már az ár alacsonyabb lenne. Viszont nagyon fontos a márka szemléletében, hogy a hazai közönséghez tudjunk szólni - itt élünk, itt zajlik a munkásságunk. Azért csináltuk a Nude by NUBU-t is, mert onnantól, hogy a brand megjelenik a nemzetközi piacon, nehéz az árakat tartani, ott több mint kétszeres áron kelnek el a ruháink. Reméljük, hogy ha Magyarországon javul az életszínvonal, akkor változhat a márka is árkategória szempontból, de egyelőre folyamatosan figyeljük a hazai viszonylatokat, és ennek megfelelően alakítjuk a dolgainkat.

Viseltem a ruháitokat, és az első, ami megfogott, hogy nagyon kényelmesek. Milyen anyagokkal dolgoztok, a fenntarthatóságot ti mennyire építettétek be?

A márkának nagyon fontos ez a könnyedség, a kényelem. Jómagam is mindig viselem a ruháinkat, így tapasztalatból tudom fejleszteni őket. A fenntarthatóság már régóta fontos a NUBU számára, sajnos az ilyen típusú anyagoknak több verziója még nem 100 százalékosan elérhető, ami nyilván befolyásolja a termékportfóliónkat, de ami van fenntartható materiál, azt használjuk. Most az olimpiai kollekcióba is több újrahasznosítható alapanyagot építettünk be. Ami lényeges, hogy mi egy hosszútávú designban gondolkozunk, ami abszolút a fenntarthatóság irányába viszi a vásárlói szemléletet. Egyik kollekció kapcsolódik a másikhoz, jól kiegészítik egymást.

Milyen terveitek vannak még az évre?

Nehéz ez a Covid időszak, nem igazán lehet tervezni, igyekszünk az aktuális történésekre gyorsan reagálni. Hosszútávon nehéz egy divatmárkának ilyen körülmények között, de reméljük a legjobbakat.

A márka a letisztult, minimalista, időtálló stílust képviseli.
Kattints a további képekért!

Fotók, leadfotó: NUBU, Harazdy Eszter

Oldalak

Video Ha ezt csinálja a mobilod, éppen most lopják az adataidat
Fashion&Beauty
Utazás
Két gombot is mutatunk, ami a két végletet jelenti. Az egyiket érdemes használni télen az autóban, de a másikat nagyon nem lenne szabad.
Lifestyle
Népszerűségben természetesen sem a Coca-Colával, sem a Pepsivel nem lehet versenyezni, de ha az ízt nézzük, akkor teljesen más a helyzet.
Utazás
Vadregényes csúcsok, kristálytiszta tavak és sebes patakok várnak egy helyen, amely olyan, mintha egy mesekönyv lapjairól kelt volna életre. Ráadásul mindez csak néhány órányira van Magyarországtól,...
Sztárok
Bár Jordániában eddig az uralkodó feleségét, Rániját tartották a legnagyobb stílusikonnak, nagyon úgy tűnik, hogy helyét lassan átveszi fia neje, a meseszép Rajwa hercegné.
Sztárok
Már jó ideje zakatol A Konyhafőnök új évada, ami Sárközi Ákos nélkül indult el. Sok néző az elején kijelentette, hogy a séf nélkül nem fogja nézni a műsort, és ők tényleg lemorzsolódtak.
Lifestyle
Elég nagy baj, hogy óraátállítás még mindig van, de hamarosan búcsút vehetünk tőle. A magyarok között azonban nincsen egyetértés, hogy melyik időzónára álljunk át.