Munkahely és magánélet - Hol és hogyan húzzuk meg a határt?
Nagyon nehéz elválasztani egymástól a munkahelyet és a magánéletet. Mennyire avassuk be a privát történésekbe a kollégáinkat, és ha megtesszük, hogyan csináljuk? Mi lehet az arany középút? Őri Júlia szakértőnk cikkét olvashatjátok.
Vannak szabályai? Hol a határ?
Lerágott csont. Elég régóta próbáljuk megtalálni az egészséges arányt a munkahely és magánélet között, több-kevesebb sikerrel. Most mégsem ezek arányával szeretnék foglalkozni, hanem azzal a kérdéssel, hogy van-e határ, és ha igen, hol, a magánéletünket érintő témákban a munkahelyünkön? Mit és milyen részletesen célszerű elmondanunk?
Nyilvánvalóan a két területet nagyon nehéz teljesen elválasztani egymástól, de talán ez nem is lehet a célunk. Attól függően, hogy mennyire vagyunk közlékenyek, nyitottak, beszédesek, akár a magánéletünk részleteibe is beavathatjuk a kollégákat. Különösen igaz ez az örömteli eseményekre, mint az eljegyzés, házasság, gyerek-várás és születés, utazás, stb.
A kérdés időről időre előjön bennem, és magam sem tudom, hogy adható-e erre egyáltalán határozott válasz. Vagy egyszerűen érjük be azzal, hogy mindenki maga érzi, hogy milyen témákat és milyen mélyen akar megosztani a munkahelyén a kollégáival? Hiszen emberek vagyunk, akár öröm, akár bánat ér, jólesik megosztani hozzánk közel álló emberekkel.
Igazán nem célom korlátozni és pontosan meghatározni azokat a magánéleti témákat, amiket szerintem meg lehet beszélni a munkahelyen, ám úgy érzem, hogy alapvető, akár íratlan szabályokat célszerű betartanunk a magunk és kollégáink érdekében.