Mikor fizet a légitársaság kártérítést?
Az utóbbi hónapokban sokat lehetett hallani repülőjárat késésekről. Mi ennek az oka? Mit lehet tenni, ha ez velünk is előfordul? Mikor fizet a légitársaság kártérítést? A cikkben minden fontos kérdést megválaszolunk a témával kapcsolatban.
Utazás esetén mindenképpen érdemes utasbiztosítást kötni. Jó választás például a Genertel Biztosító utasbiztosítás repülős csomagja, amellyel mindenki be tudja biztosítani magát a járatkésésekkel szemben.
Az utasbiztosítás viszont nemcsak emiatt hasznos, hanem jól jöhet baleset vagy ellopott poggyász esetén is. Azonban azzal fontos tisztában lenni, hogy az utasbiztosítás csak akkor fizet a járatkésésekre, ha a megkötött szerződés tartalmaz ilyen típusú fedezetet, valamint az adott járat a tervezett időponthoz képest legalább egy órát késik.
Mit tehetünk, ha késik a gép?
A jelenség hátterében számos ok húzódhat. Többek között a gyakrabban előforduló zivatarláncok, a munkaerőhiány és a légiirányítók számának hiánya. Fontos tisztában lenni azzal, hogy mit lehet tenni, ha ez előfordul.
Amennyiben a repülőjárat késik, mindenképpen türelmesen meg kell várni az információkat, célszerű ellenőrizni a légitársaság alkalmazását vagy weboldalát. Amennyiben hosszabb időről van szó, célszerű felvenni a kapcsolatot a légitársasággal, és tájékoztatást kérni az alternatív járatokról, valamint a kártérítési lehetőségekről.
Ha ezen kellemetlen esemény miatt a reptéren vagy esetleg egy szállodában kell tölteni az éjszakát, akkor a szállást és az étkezést mindenképpen biztosítania kell a légitársaságnak az utasok számára. Bátran lehet ilyen esetben segítséget kérni a reptéren található utassegítő pultoknál, valamint a kommunikációs központokban.
A jegyár visszatérítése
Az utasok a jegyár részleges vagy teljes visszatérítésére is jogosultak bizonyos mértékű késés esetén. Ennek mértékét befolyásolja a repülőút hossza, valamint a késedelem mértéke. Érdemes tájékozódni ezzel kapcsolatban az adott légitársaság szerződési feltételeiben.
Várakozás a reptéren
Fontos hangsúlyozni, hogy nyugodtan kell kezelni a kialakult helyzetet, és azt is figyelembe venni, hogy a személyzet számára is bosszantó a szituáció, ami kialakult.
A Budapest Airport reagált a gyakori késésekre, és a Liszt Ferenc reptéren egy-egy dedikált várakozó területet jelöltek ki a 2A és 2B terminálokon, amelyek kifejezetten a várakozás átvészelésére szolgálnak. Itt, amennyiben szükséges, italt és ételt osztanak az utasoknak, valamint a kisgyermekeseknek pelenkát, törlőkendőt és bébiételt.
Amennyiben kisgyerekekkel utazik, mindenképpen érdemes az anyukáknak játékokat is csomagolni, amelyekkel egy esetleges késés esetén el tudják tölteni az időt a gyerkőcök. Továbbá rágcsálnivalót is célszerű bekészíteni a várakozás idejére.
Lead fotó: Pexels /Skitterphoto/