Lifestyle

Milyen programokat használj a home office-ban való munkához?

Ha egy cég engedélyezi a hibrid munkavégzést vagy a teljes home office-t, az általában osztatlan sikert arat a kollégák körében.

Főleg a nőknél, akik így sokkal egyszerűbben tudnak kisgyermek mellől dolgozni, de még akinek iskolás csemetéi is vannak, az is könnyebben megoldja így a “ki vigyázzon a gyerekre a nyári szünetben” kezdetű dilemmát.

A hatékony munkához pedig nem elég csupán egy gyors laptop, egy stabil internet-hozzáférés és egy íróasztal kényelmes székkel, hanem kelleni fognak bizonyos szoftverek is a különböző feladatokhoz. Erre hoztunk cikkünkben pár példát.

Ügyfélkapcsolat-kezelés és vállalatirányítás

Mindenekelőtt szükség lesz egy olyan rendszerre, ami a cég működésének vázát adja, viszont nem helyhez kötött az elérése. A MiniCRM projektmenedzsmentre is alkalmas szoftverével ez tökéletesen megoldható.

Ezt a programot a cégnek kell megvásárolnia, illetve az egyéni igényekre szabva beállítania, de utána már nagyon egyszerűen használható lesz. A dolgozók kapnak egy saját profilt, amivel hozzáférhetnek a rendszerhez (célszerű ezt a céges e-mail-címhez rendelni), és otthonról is ugyanúgy tudnak dolgozni vele, mintha csak az irodában ülnének. Mivel a CRM felhőalapú, ezért minden adat naprakész lesz minden kolléga számára.

Online meetingekhez

Ha a csapat rendszeresen tart meetingeket, akkor kell egy felület, ahol ezt a virtuális térben le lehet bonyolítani. Sokaknál ez még mindig automatikusan a Skype-ot jelenti, amit bár még ma is használnak, de valljuk be, mostanra eléggé elavultnak számít, hisz például a videóhívások korlátozottak benne.

Érdemesebb inkább a Zoomot vagy a Google Meetet használni, mert ezek jobban megfelelnek a mai kor követelményeinek, az utóbbihoz ráadásul még külön szoftvert sem kell telepíteni, hiszen böngészőből is elérhető. Emellett létezik tabletes és okostelefonos alkalmazása is, így azok sem maradnak ki a meetingből, akik mondjuk épp úton vannak.

Felhőtárhely

Meglehetősen fárasztó és rengeteg időt emészt fel feleslegesen az e-mailes fájlküldözgetés. Sokkal egyszerűbb, ha van a cégnek egy felhőtárhelye, ahol megtalálható minden fontos dokumentum, a munkatársak közvetlenül tudnak keresni az adatbázisban, vagy ha egy konkrét fájlt akarnak megosztani egymással, akkor csak a linkjét küldik el, nem kell fel- és letöltögetni, illetve kompatibilitási problémák sincsenek, mert minden elérhető a böngészőn keresztül.

A legismertebb a Google Drive, de szóba jöhet még Dropbox és a Microsoft OneDrive is, ha pedig a cégben mindenki Apple termékeket használ, akkor az iCloud.

Dokumentumkezelés és- szerkesztés

A Microsoft Office irodai programcsomagja ezen a téren még mindig viszi a prímet, de léteznek online megoldások is, amiknél nem kell tartani a kompatibilitási problémáktól, valamint a fájlokban minden módosítás azonnal szinkronizálódik.

A Google Workspace mindezeket a kritériumokat teljesíti, és remekül összehangolható a működése a Google Drive felhőtárhellyel.

Oldalak

Video Szerelmi horoszkóp
Lifestyle
Sztárok
Rengeteg sztárt érint az árvíz, és mennek a súlyos történések. Havas Henrik is el lesz zárva a külvilágtól pár napig, míg Varga Viktort nem akarták hazaengedni.
Sztárok
II. Erzsébet szívügyének tekintette, hogy Meghan Markle beilleszkedjen a brit királyi családba, éppen ezért hajlandó volt vele kapcsolatban kivételt tenni egy fontos kérdésben.
Fashion&Beauty
Kamilla királyné ezúttal nem fenséges estélyiben vagy tekintélyt parancsoló kosztümszettben keltett nagy szenzációt, hanem egy átlagos, mégis feltűnően csinos őszi ruhában.