Online marketing szolgáltatás árak - Milyen díjakra számíthatok?
Az online marketing árai kapcsán igencsak sok a tévhit. Általában olyan félreinformálások miatt következik be, amely nem csak a marketinges költségét, de a hirdetések árait is jelentik. Pedig az árak nagyon sok mindentől függenek és nem kell, hogy azok vagyonokat jelentsenek. Miből állnak tehát össze a marketinges cég díjai és egyáltalán, mennyivel számoljunk?
Egy profi cégnél az árak nem nagyok, hanem pont lefedik a valóságot
Amennyiben vállalkozók vagyunk és van online platformunk, akkor bizonyára próbáltuk már a Google Ads beállításokat, a weblap összekötését és persze az egész oldal hirdetésének mikéntjét legalább kicsit próbálgatni. Ha máshogy nem, akkor valamelyik kollégára rábízni. Amennyiben ez megtörtént, akkor szinte biztos, hogy naponta órákat kellett eltölteni azzal, hogy elvégezzük a megfelelő beállításokat. Ez a tevékenység ugyanis gyakran szinte teljes munkaidőt kíván, nem véletlen, hogy a vállalatoknak erre saját marketingesük van. Amikor viszont szeretnénk egy marketinges céget megbízni az oldalunk beállítására és menedzselésére, neki azt is úgy kell megoldania, hogy a későbbiekben nélküle is fussanak a beállítások. Ez pedig idő, az idő pedig pénz. Ezért átlagban elmondható, hogy egy marketinges tevékenysége sem kevesebb, mint egy webfejlesztőé, viszont annyit azért nem kell fizessünk. Azonban az súlyos tévhit, hogy az olyan cégek, amelyek kutatást végeznek előtte, és pontos stratégiát készítenek, túlárazottak volnának. A saját szolgáltatási díjuk igenis kemény munkaórákat jelent, ami nekünk ad plusz időt például arra, hogy a saját vállalkozásunkkal törődhessünk. Milyen árakat jelent egy számszerűen? Átlagosan egy megbízási díj, amiben benne van a stratégia elkészítése, a tesztelések, összekötések és persze az egész figyelése, elemzése százezer forint alatt ritkán alakul, ahogyan egy weboldal lefejlesztése sem kerülhet ennyibe. Persze, leginkább akkor, ha teljesen elölről kell felépíteni a marketing részeit a vállalkozásnak, ezért ez az ár sem garantált, nagyon sok minden befolyásolja.
Kreatív terület – avagy a marketing és SEO területek díjai
A valódi marketing nem csak abból áll, hogy aktiválják a Google Ads fiókját egy vállalkozásnak, illetve kezelik a közösségi médiát, na meg a shopping felületeket. Mellette különféle SEO, vagyis tartalmi tevékenységeket is kell végezni. Ez lehet blog, PR cikk, weboldal leírás, meta leírások, termékleírások és még sok minden, ami arról is szól, hogy a Google kereső találatai között egyáltalán megjelenjünk. Pontos kulcsszavak, megfelelő mondatok kellenek, amiket érdekes, kreatív tartalomba gyúrnak a marketinges cégek. Utóbbi pedig amiatt fontos, hogy a leendő vásárlókból igazi vásárlók legyenek, akik tartósan visszajárnak hozzánk. Az ilyen leírásokhoz kreativitás kell, idő és megfelelő utánajárás, ahogyan például egy vállalkozás arculatának a kialakításához is. Utóbbi szintén szerves részét képzi valójában a marketingnek, hiszen a megfelelő „külső” segít kitűnni a tömegből, amíg a tartalom megtartja az érdeklődőket. Mindkét esetben nagyon is számít a megrendelő igénye, ízlése és persze a vállalkozás jellege. Ezen kívül szintén nem mindegy, hogy a megrendelő vállalkozás marketingjét és arculatát a nulláról kell felépíteni, vagy már megkezdett alapokat kell csak továbbvinni. Ezek a tényezők mind jelentősen befolyásolhatják az online marketing szolgáltatások árát.