Miért fontos a hírlevél, ha online bizniszed van?
A hírlevél egy tájékoztató, ismeretterjesztő célú levél, amit az e-mail lista feliratkozók számára küldünk ki. Tulajdonképpen egy rendszeresen megjelenő publikáció, ami az olvasó számára releváns információkat ad át a vállalkozásról, annak működésével kapcsolatban.
A hírlevél kifejezést eredetileg nyomtatott anyagra is értettük, mára azonban csak az emailekre gondolunk, ha szóba kerül a hírlevél kifejezés.
Ha eredményesen szeretnénk használni a hírlevelezést, fontos hogy tisztában legyünk a hírlevél küldés szabályaival.
Erre figyelj, ha hírlevelet küldesz
- A hírlevél tartalma legyen érdekes és releváns az olvasónak.
- A leveled legyen személyre szóló.
- Figyelj a hírlevelek ütemezésére, tartsd fenn az érdeklődést.
- Írj figyelemfelkeltő címsorokat.
- Reszponzív megjelenésű legyen, mobilon is legyen jól olvasható.
- Tartalmazzon cselekvésre felhívást.
- Elemezd a statisztikákat.
Ha a fentieket szem előtt tartva küldesz hírlevelet, nagyobb az esélyed a jó megnyitási és kattintási arányok elérésére.
A hírlevelek különleges területe
Kevesen gondolnak rá, azonban a hírlevelek egy speciális területe a céges email kommunikáció.
Pedig ha egy cégnél többen dolgoznak, azonnal felmerül a hatékony írásos kommunikáció fontossága. Ha egy probléma megoldása már kettőnél több emberre tartozik, hogyan tudunk mindenkit egyszerre, plusz energia ráfordítása nélkül bevonni a levelezésbe? Hogyan érjük el, hogy minden emailről tudjanak azok a munkatársak, akikre az tartozik?
A megoldás sokkal egyszerűbb mint gondolnánk. Témánként hozzunk létre céges központi email címeket. Például legyen a saleseseknek és az ügyfélszolgálatosoknak külön egy központi email cím.
Ezen kívül legyen külön céges email címe minden kollégának. Ha ezek megvannak, akkor az email fiókok összehangolásával, megfelelő email szabályok alkalmazásával hatékonyan tudjuk a bejövő emaileket a megfelelő emberekhez eljuttatni, majd az általuk írt választ is továbbítani az azonos területen dolgozó kollégának.
Lehet hogy ez így első olvasatra bonyolultan hangzik, de a gyakorlatban használva felgyorsítja és eredményesebbé teszi a céges írásos kommunikációt.
Fotó: 123rf.com