Öt hiba, amit ne kövess el az email marketingben
Akadnak tipikus hibák, mondhatni zsákutcák, amikbe sokan élből belefutnak. Pedig ezek a kátyúk egy kis odafigyeléssel kikerülhetőek. Alábbi írásunkban azokra a ballépésekre hívjuk fel a figyelmet, amik komoly károkat okozhatnak, ám amik egyúttal viszonylag könnyedén kikerülhetőek bebiztosítva ezzel az email kommunikáció sikerét!
1. A címlista frissítésének elodázása
Az email cím adatbázis igazi érték, ám kizárólag akkor, ha naprakész, ha releváns elérhetőségeket tartalmaz, és ha nincsen telítve passzív feliratkozók adataival. Utóbbiak ugyan láthatóan gyarapítják a listát, a számok nyelvén kifejezve határozottan jónak tűnik, de ez nem más, mint önbecsapás. Ha egyszer az elérhetőségek jelentős százaléka valójában elérhetetlen, mert a címzett passzív, nem reagál, semmilyen módon nem kommunikál, akkor a felé tett lépések mindegyike felesleges, ami nem kevés időt, pénzt és energiát emészt fel.
A szűrés kulcsfontosságú. Érdemes meghatározni egyfajta szűrőrendszert, ami alapján rostálhatóak a címek. Az például nagyjából jó irány, hogy akik fél évig nem nyitottak meg egyetlen emailt sem, kapjanak egy érdeklődő levelet azzal a tárggyal, hogy egyáltalán kívánnak-e még a jövőben leveleket kapni? Akik nem válaszolnak, megértek a törlésre.
2. A szegmentálás „elfelejtése”
Tény, hogy a címkézés nem tartozik a leggyorsabban kivitelezhető feladatok közé. Pedig a szegmentálás valóban értékes, és pontosan ezért megéri vele egy kicsit behatóbban foglalkozni. A lista tagjai különböző paraméterek mentén címkézhetőek, azaz csoportosíthatóak például érdeklődési kör, életkor, vagy nem szerint. Bár sziszifuszinak tűnik ez a munka, de a haszna hatalmas, lévén a segítségével az eltérő kategóriák tagjai személyre szabott, azaz a szegmentálással összhangban lévő tartalmakat kaphatnak. Ezáltal az elérések száma növekedésnek indulhat, mivel a megszólítottak tényleg azt érezhetik, hogy az adott üzenet személyesen nekik szól.
3. A kiküldés időpontjának helytelen megítélése
Az időzítés roppantul fontos, és ahogy ez igaz az élet számos területén, úgy igaz az elektronikus levelek kiküldésénél is. Sem a nap, sem az óra, sem a perc nem mellékes. Már-már szőrszálhasogatónak hat ez a fajta részletesség, de a kutatások, meg persze a tapasztalat is egyértelműen azt igazolják, hogy a postázás konkrét időpontja, azaz az időzítés eltalálása a siker egyik nélkülözhetetlen kulcsa. Még egy ütősen megírt tartalommal büszkélkedő email is elveszhet a süllyesztőben, ha rosszkor, rossz időben pottyan a célközönség fiókjába.
4. A „rettegett” számok hanyagolása
Kevesen rajonganak a statisztikákért, és még kevesebben kedvelik a számok elemzését. Viszont az kétségtelen tény, hogy túl a kampányok tapasztalható sikerén, megéri alaposabban is szemügyre venni a számokat, mert azok elárulják még a legkisebb hiányosságokat is, amiken a még eredményesebb fellépés érdekében jó ötlet dolgozni. Mivel nem egyszer a nüansznyi eltérések kijavítása óriási változásokat generálhat, ezért kifizetődő taktika a számok nyelvén is beszélni.
5. Rendszertelenség minden szinten
Az email marketing kellő elszántságot, egyúttal elkötelezettséget követel. Ebbe nem férnek bele a nyűgös napok, ahogy a feledékenység sem. Ha a levelek rendszertelenül, értéktelen tartalommal mennek ki, akkor garantálható a sikertelenség, mert spam üzenetekre, vagy megjósolhatatlan időközönként bepottyanó tartalmakra senki sem vágyik.