Kipróbáltuk a legdrágább Skodát - azaz Superb teszt 2014
Egy ausztriai telelőhely felfedezésére voltunk hivatalosak, így összekötöttük a kellemest a még kellemesebbel, ugyanis a Skoda forgalmazója az utazáshoz rendelkezésünkre bocsájtott egy minden földi jóval felszerelt Superbt.
Superb - a csúcsmodell
A Superb a Skoda csúcsmodellje, amit talán még egy óvodás is tud. Ezt már mi is tudtuk, de most lehetőségünk volt arra is, hogy „éles bevetésen” tapasztaljuk meg a hatalmas méretekkel rendelkező limuzin minden előnyét és hátrányát. Az osztrák felfedező-túrára kisbabás családként indultunk, így volt bőven mit bepakolni a járgányba. Bőröndök, sporttáskák, babakocsi, hólánc és a többi kellék, amire szükség lehet a következő napokban. Meglepően könnyen, mindenféle logisztikázás nélkül elnyelte a csomagtartó a cuccainkat, az utastérbe már alig jutott valami, mintha csak a nagyszülőkhöz indulnánk vasárnapi ebédre. A bepakolásnál szembesültem az autó egyik fantasztikus előnyével, ami abban testesül meg, hogy a szokásos, gyakran szűkösnek bizonyuló csomagtartó-nyílás helyett úgy is ki lehet nyitni a Superb csomagterét, mintha kombi lenne a járgány. A teljes nyithatóság következtében nagyon kényelmesen lehet be-ki pakolni az autóba.
Sportos élményt jelentett vezetni
Nagy vonalakban azt adta a Volkswagen padlólemezére épült autó, amit elvárhatunk tőle, de azért voltak további pozitív meglepetések is az út során. A Superb külsőre visszafogott, olyan skodásan elegáns. Mindannyian láttunk már szebb autót is, de a ráncfelvarrásnak és az extra, nagy alufelniknek köszönhetően egész jó imázst kapott a tesztautónk, amely nem mellékesen (szintén extraként) összkerék meghajtású. Motorilag egy 2 literes dízel erőforrás hajtotta a DSG (automata) váltóval szerelt 170 lóerős járgányt, ami meglepően jó vezetési élményt nyújtott, az autó mérete és súlya ellenére. Autópályán kívül kimondottan sportos élményt jelentett vezetni, míg a pályán pedig tisztességesen elégségesnek bizonyult az autó ereje, és mindezt 7 liter körüli fogyasztás mellett. A teszt Superb szinte minden extrát megkapott, ami csak rendelhető (Laurin & Klement felszereltség), így egy egészen jó navigációs rendszert használhattunk a célállomások felkutatására, mellyel pár perc ismerkedést követően aránylag könnyen boldogultunk, akárcsak az egész középkonzolos kezelőfelületen, aminek egy 6,5 collos érintőképernyő jelentette a központi elemét.