Pető Attila közlekedési szakértő szerint az új KRESZ-szabályok nem csupán a közlekedés jelentékeny reformját jelentik majd. "A közvéleményhez csak a KRESZ-módosításokról szóló hírek jutnak el, pedig itt sokkal többről van szó. A kormány arról hozott rendeletet, hogy új közlekedési törvényeket kell hozni, amibe a KRESZ módosításain kívül a forgalomszervezés, utazástervezés, tehát egy átfogó reformról beszélünk. Csak egy példa: a módosítási tervekben benne van, hogy a lakó-pihenő övezetet jelző táblákra rákerül, hogy legfeljebb 20 km/h-val lehet ott közlekedni - ez már nagyon régóta benne van a KRESZ-ben, csak szinte senki nem tudja, hogy az éppen 20 km/h. Ekkor viszont a közútkezelőnek is van feladata: le kellene szerelni a régi táblákat, az újakat pedig ezek helyére" - mutatott rá a Kreszprofesszor.
Pető szerint a reformok keretében érdemes lenne újragondolni a sebességhatárokat is, hiszen csak így lehetne fellépni a gyorshajtókkal szemben: "Hallani olyat, hogy a sebességhatárokat nem igazán tervezik módosítani, hiszen ezek már összhangban vannak az uniós normákkal, szokásokkal. De addig, amíg a gyorshajtásért kiszabható legmagasabb büntetés 390 ezer forint, illetve fél év jogosítványmegvonás, addig kár azt várni, hogy csökken vagy megszűnik a gyorshajtásos esetek száma. Pedig a közlekedési baleseteket a legmagasabb számban a gyorshajtás, sebességtúllépés idézi elő. A 390 ezres büntetést nevetve fogja kifizetni, akinek ehhez viszonyítva 100-szoros értékű (39 milliós) autója van, és nem ijeszti meg annyira a fél éves jogosítványbevonás sem. Annak már lenne visszatartó ereje, ha évekre vonnák be a vezetői engedélyt, vagy ha a notórius gyorshajtóktól elkoboznák, illetve bezúzatnák a kocsijukat, mint arra van is már európai példa."
Fotó: 123rf
Pető Attila közlekedési szakértő szerint az új KRESZ-szabályok nem csupán a közlekedés jelentékeny reformját jelentik majd. "A közvéleményhez csak a KRESZ-módosításokról szóló hírek jutnak el, pedig itt sokkal többről van szó. A kormány arról hozott rendeletet, hogy új közlekedési törvényeket kell hozni, amibe a KRESZ módosításain kívül a forgalomszervezés, utazástervezés, tehát egy átfogó reformról beszélünk. Csak egy példa: a módosítási tervekben benne van, hogy a lakó-pihenő övezetet jelző táblákra rákerül, hogy legfeljebb 20 km/h-val lehet ott közlekedni - ez már nagyon régóta benne van a KRESZ-ben, csak szinte senki nem tudja, hogy az éppen 20 km/h. Ekkor viszont a közútkezelőnek is van feladata: le kellene szerelni a régi táblákat, az újakat pedig ezek helyére" - mutatott rá a Kreszprofesszor.
Pető szerint a reformok keretében érdemes lenne újragondolni a sebességhatárokat is, hiszen csak így lehetne fellépni a gyorshajtókkal szemben: "Hallani olyat, hogy a sebességhatárokat nem igazán tervezik módosítani, hiszen ezek már összhangban vannak az uniós normákkal, szokásokkal. De addig, amíg a gyorshajtásért kiszabható legmagasabb büntetés 390 ezer forint, illetve fél év jogosítványmegvonás, addig kár azt várni, hogy csökken vagy megszűnik a gyorshajtásos esetek száma. Pedig a közlekedési baleseteket a legmagasabb számban a gyorshajtás, sebességtúllépés idézi elő. A 390 ezres büntetést nevetve fogja kifizetni, akinek ehhez viszonyítva 100-szoros értékű (39 milliós) autója van, és nem ijeszti meg annyira a fél éves jogosítványbevonás sem. Annak már lenne visszatartó ereje, ha évekre vonnák be a vezetői engedélyt, vagy ha a notórius gyorshajtóktól elkoboznák, illetve bezúzatnák a kocsijukat, mint arra van is már európai példa."