Kvasz Tibor ügyvéd, közlekedési szakjogász a Pénzcentrumnak úgy fogalmazott: a tervezetben egyelőre nincsenek nagy újdonságok, hiszen ezek az alapelvek már megtalálhatók a jelenlegi szabályok között is. "Mind benne vannak a jogszabályokban, hogy nem lehet veszélyeztetni másokat közlekedés közben, hogy követési távolságot kell tartani, satöbbi. Amit én látok, az az, hogy inkább aktualizálni szeretnék a felgyorsult közlekedésre, a megváltozott viszonyokra adott reagálásként a KRESZ-t, aminek éppen itt van már az ideje. Nagyon megugrott például a büntetőfékezés, és szerintem ha az emberek látják, hogy sok olyat is precízen leírnak, mi tilos, akkor talán jobban rögzül majd" - magyarázta Kvasz Tibor.
A jogász szerint érdemes még várni, hiszen még az is messze van, hogy egyáltalán beterjesszék a javaslatcsomagot, ráadásul az új szabályok a jelenlegi ütemterv szerint 2026-ig életbe sem lépnek majd. "Természetesen aktualizálni kell a megváltozott társadalmi viszonyokra, de azért szerintem várjuk be, hogy mindezekből a javaslatokból mi az, ami majd végül a jelentősen megváltoztatott KRESZ-be bekerül. Az természetesen örvendetes és üdvözlendő, hogy legalább már komoly akarat látszik a változásra, a megváltozott közlekedésre és morálra való reagálásra. Nagyon rossz irányba tart a közlekedési morál, muszáj lenne lépni az egyre sűrűsödő súlyos esetek ellen" - szögezte le Kvasz.
3/4
Fotó: 123rf
Video Nagy 2025-ös szerelmi horoszkóp
Video Player is loading.
Current Time 0:00
/
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time -0:00
1x
Chapters
descriptions off, selected
captions and subtitles off, selected
This is a modal window.
Beginning of dialog window. Escape will cancel and close the window.
Kvasz Tibor ügyvéd, közlekedési szakjogász a Pénzcentrumnak úgy fogalmazott: a tervezetben egyelőre nincsenek nagy újdonságok, hiszen ezek az alapelvek már megtalálhatók a jelenlegi szabályok között is. "Mind benne vannak a jogszabályokban, hogy nem lehet veszélyeztetni másokat közlekedés közben, hogy követési távolságot kell tartani, satöbbi. Amit én látok, az az, hogy inkább aktualizálni szeretnék a felgyorsult közlekedésre, a megváltozott viszonyokra adott reagálásként a KRESZ-t, aminek éppen itt van már az ideje. Nagyon megugrott például a büntetőfékezés, és szerintem ha az emberek látják, hogy sok olyat is precízen leírnak, mi tilos, akkor talán jobban rögzül majd" - magyarázta Kvasz Tibor.
A jogász szerint érdemes még várni, hiszen még az is messze van, hogy egyáltalán beterjesszék a javaslatcsomagot, ráadásul az új szabályok a jelenlegi ütemterv szerint 2026-ig életbe sem lépnek majd. "Természetesen aktualizálni kell a megváltozott társadalmi viszonyokra, de azért szerintem várjuk be, hogy mindezekből a javaslatokból mi az, ami majd végül a jelentősen megváltoztatott KRESZ-be bekerül. Az természetesen örvendetes és üdvözlendő, hogy legalább már komoly akarat látszik a változásra, a megváltozott közlekedésre és morálra való reagálásra. Nagyon rossz irányba tart a közlekedési morál, muszáj lenne lépni az egyre sűrűsödő súlyos esetek ellen" - szögezte le Kvasz.