A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2023. decemberi adatai alapján a hazai forgalomban lévő személygépkocsi-állomány átlagéletkora 15,8 év. Mivel a régebbi gépjárművek gyártása enyhébb környezetvédelmi normák alapján történt, a magasabb átlagos életkor és az ezzel összefüggő gépalkatrészek kopása nagyban hozzájárul a magasabb kibocsátási értékhez. Környezetünk és egészségünk megóvása érdekében globális cél a nem megfelelő járművek arányának csökkentése, ehhez nyújt segítséget a KTI szeptemberi közúti közlekedési környezetvédelmi akciója – ismertette a tárca.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2023. decemberi adatai alapján a hazai forgalomban lévő személygépkocsi-állomány átlagéletkora 15,8 év. Mivel a régebbi gépjárművek gyártása enyhébb környezetvédelmi normák alapján történt, a magasabb átlagos életkor és az ezzel összefüggő gépalkatrészek kopása nagyban hozzájárul a magasabb kibocsátási értékhez. Környezetünk és egészségünk megóvása érdekében globális cél a nem megfelelő járművek arányának csökkentése, ehhez nyújt segítséget a KTI szeptemberi közúti közlekedési környezetvédelmi akciója – ismertette a tárca.