Hátrányos helyzetű magyarok sütnek-főznek az Ukrajnában rekedt állatokért
Magyarország egyik legismertebb társadalmi vállalkozása szeretne lehetőségeihez mérten segíteni az Ukrajnát érő orosz invázió kárvallottjain. A kapcsolódási pontot a Kijevben rekedt állatok jelentik most: egyfelől a szerte az országban működő védett műhelyek munkatársai jórészt maguk is szerető gazdik, másrészt a közelgő húsvét nemcsak egy vallási kötődésű ünnep, hanem ikonográfiájában jelentős szerep jut az állatoknak is ugyebár.
Kiváló minőségű, piacképes termékeket állítanak elő
A főként gasztrotermékeket forgalmazó nonprofit szervezet beszállítói az ország számos pontján működő civilszervezetek és szociális szövetkezetek közül kerülnek ki, amelyek az ott dolgozó fogyatékkal élő, illetve halmozottan hátrányos helyzetű kollégák munkájának eredményeként csokoládékat, kekszeket, mézeskalácsot, lekvárokat, csatnikat és egyéb üveges termékeket gyártanak – legnagyobb részt kézimunkával. Ezek kerülnek aztán bele a szezonális ajándékdobozokba, amelyekből immár több százezret adtak el olyan cégeknek, amelyek üzleti ajándékaik kiválasztásánál nemcsak a minőséget részesítették előnyben, de a társadalmi felelősségvállalás is fontos szempont volt számukra. A Fruit of Care immár több mint egy évtizede dolgozik azon, hogy megmutassa a magyar társadalom számára, hogy megfelelő körülmények között és segítség mellett, a valamilyen okból hátrányos helyzetben lévő emberek is képesek kiváló minőségű és piacképes termékek előállítására. Egyúttal pedig az élelmiszerekkel való munka a munkatársak terápiájának fontos része is, aminek része az önbecsülés növelése is, miszerint segély helyett munkabért kapnak.
Fotó: Pécsi Balázs
"Mi is megpróbálunk segíteni"
„Az immár egy hónapja tartó orosz-ukrán háborúból nem tud mindenki elmenekülni, nem tudja mindenki igénybe venni a szomszédos országok civiljeinek segítségét a pályaudvarokon. Közéjük tartoznak az ukrán állatkertek lakói és az őket ellátó gondozók és családjaik is, akik most csak abban bízhatnak, hogy előbb lesz vége a háborúnak, mintsem kifogyjanak az élelemből, gyógyszerekből és tüzelőből – továbbá a hadiállapot miatti kötelező zárva tartás okán a mindezeket finanszírozó jegybevételekből. A lebombázott harkivi állatkert és az első éhen haló vagy megfagyó állatok láttán jutottunk arra a magyar szociális szövetkezetek egy részével, hogy lehetőségeinkhez mérten mi is megpróbálunk segíteni. Így minden, a cég webshopjából megrendelt húsvéti ajándékdoboz árából a legnagyobb, több mint 200 faj 4000 egyedét elszállásoló ukrán állatkertet, a kijevit támogatjuk az elkövetkező hetekben. Hiszen míg itt majd pár hét múlva a gyerekek a csokitojásokat keresik a kertben vagy a csokinyuszit majszolják, addig a szomszédban kritikus állapotok uralkodnak” – mesél a kezdeményezés okáról Jakab Áron, a cég alapítója.
A vállalat tavaly decemberében indította el webshopját, hogy a Tatától Szegedig, mindenhol megtalálható szociális műhelyek termékei immár ne csak a nagy céges ajándékozókhoz, de az egyéni vásárlókhoz is eljussanak, bebizonyítva, hogy attól, hogy valaki születési körülményeiből fakadóan más, mint a többségi társadalom tagjai, a munkája eredménye pont ugyanazon a szinten van.
Fotó: Pécsi Balázs
Hazánk népszerű úti cél a Kiwi.com globális foglalási adatai szerint: a tavalyi évhez hasonlóan idén is a 21. helyen áll a foglalások számát tekintve, 11 helyet javítva 2019-hez képest. A kontinensen belüli utazók körében népszerűbb, mint tavaly, idén Magyarország a 12. helyen áll. A mediterrán országok a nyári kedvencek a régióban, legtöbb honfitársunk a korábbi évekhez hasonlóan idén is Spanyolországba utazik.