Megrázó adatok: naponta ennyi ideig bámuljuk a mobiltelefonunk képernyőjét
Elgondolkodtál már azon, hogy vajon egyetlen nap leforgása alatt mennyi időt töltesz a mobiltelefonod, illetve különböző okoseszközök társaságában? Bizonyára nem tíz percről van szó. Egy elemzőcég most meglepő adatokat közölt a témában: elárulták, ébren töltött időnkből pontosan mennyit szánunk mobilozásra.
Megszállottan rajongunk a mobilalkalmazásokért
Ébren töltött ideje átlagosan harmadát mobilalkalmazások használatával tölti az ember – derül ki az App Annie elemzőcég új jelentéséből, melynek eredményeiről a BBC számolt be. 2020-ban az Ofcom nevű brit szabályozó hatóság hasonló időarányt állapított meg, noha az a kutatás a tévénézést is felölelte.
Az App Annie mobilalkalmazás-elemző cég jelentése szerint tavaly 230 milliárdszor töltöttek le applikációkat, és 170 milliárd dollárt (53 ezer milliárd forint) költöttek használatukkal az emberek. A világon a legtöbbet letöltött applikáció tavaly a minivideós TikTok volt, amellyel a felhasználók 90 százalékkal több időt töltöttek, mint egy évvel korábban. Szinte minden kategóriában – eltöltött idő, letöltésszám és bevétel – rekordot döntött a mobiltelefon, a nagyképernyő eközben lassan haldoklik, mondta Theodore Krantz, a cég ügyvezetője. Előrejelzésük szerint az idei év második felére a TikToknak több mint 1,5 milliárd felhasználója lesz.
Az applikációkkal eltöltött idő átlagosan négy óra és 48 perc volt, ami 2019-hez képest 30 százalékos növekedés – olvasható a cég State of Mobile című jelentésében. Számításaik tíz ország – köztük India, Törökország, az Egyesült Államok, Japán, Mexikó, Szingapúr és Kanada – piaci eredményein alapulnak. A brazil, az indonéziai és a dél-koreai felhasználók naponta több mint öt órán át mobiloznak, ezen belül minden tíz percből hetet közösségi, fotó- vagy videóapplikáció használatával töltenek – mutatott rá a jelentés.
Tavaly mintegy kétmillió új alkalmazás és játék indult el, a 100 millió dollárnál nagyobb bevételű appok száma 20 százalékkal nőtt az App Annie szerint. A világ legnépszerűbb videostreaming appja a YouTube, a második a Netflix lett. A mobiljátékok használata szintén nőtt, 116 milliárd dollárt költöttek rá a felhasználók. A trendek vizsgálata a világjárvány hatását is megmutatta: az emberek rengeteg időt – globálisan több mint 100 milliárd órát – töltöttek webshopok mobilalkalmazásaival, a legnagyobb növekedést Szingapúrban, Indonéziában és Brazíliában mérték. Hatalmasat, a tavalyihoz képest 50 százalékot nőtt az étel- és italszállítók applikációival töltött idő is.
Az egészség- és fitneszalkalmazások felhasználása is felívelt, amikor az emberek nem látogathatták az edzőtermeket és a csoportos órákat, de népszerűbbek lettek a meditációs appok is. 2018-hoz képest 95 százalékkal nőtt a társkereső mobilalkalmazások bevétele, 2021-ben meghaladta a négymilliárd dollárt.
Fotó: 123rf
Az androidos alkalmazást több mint félmillió felhasználó töltötte már le, csakhogy a programról kiderült: egy veszélyes kártevő terjedését segíti.