Miért nem szeretnek a férfiak bevásárolni? Felfedjük a titkot és adunk 4 tippet segítségül
A férfiak és a bevásárlás összeegyeztetése nehéz feladat és úgy tűnik, univerzális probléma. Még egy bevásárlólistával a kezükben is elképzelhető, hogy valami kimarad. Mit tehetnek a hölgyek, hogy segítsék párjukat? (x)
Dorgálás helyett megértés
- Milyen ez a paradicsom? - Nem erre a márkára gondoltam, amikor azt mondtam, hozzál egy doboz tejszínt. - Már megint minden mást vettél, amire nincs is szükség az ebédhez! - ahogy a bevásárlásra egyedül elküldött férfiak zöme hazaér, efféle mondatokkal találja szembe magát. Nem csoda, hogy inkább hárítják magukról a feladatot, hiszen úgy érzik, sosem tudják jól teljesíteni. A férfi és a női agy különbségeiről mindannyian tudunk, ahogy a cikk is magyarázza. Sosem fogják megérteni egymást, de lehet vele próbát tenni.
Ne csodálkozzunk, miért hoz ki a statisztika olyan számokat, amik azt igazolják, a bevásárlás intézése manapság a nők dolga. A 9000 megkérdezett főből mindössze 1350 fő (15%) nyilatkozott úgy a Závecz Research és a CAWI Services 2017-ben végzett felmérésekor, hogy a férfi egyedül végzi a beszerzési tevékenységet. Jó egyharmad azt állítja, közösen mennek vásárolni. Mi lehet a megoldás? Hogyan érhetjük el, hogy férfi szerettünk többször vállalja a bevásárlás feladatát?
Íme 4 tipp
1. Nézzük meg együtt, hol kaphatók kedvező áron a hozzávalók.
Vonjuk be társunkat a hozzávalók kiválasztásának folyamatába. Nézzük át együtt az online akciós újságokat, hogy tudjuk, miből mennyit és mennyiért kell beszerezni. A Kimbino.hu oldalon megtaláljuk az összes magyarországi bolt katalógusát digitális formában. Az árengedményeknek mindenki örül.
A szórólapok online gyűjteménye lehetővé teszi, hogy az alacsony, akciós árakat egy helyen megtaláljuk. Ha beütjük például a szalonna szót, a weboldal megtalálja azokat a digitális akciós újságokat, amelyekben ajánlják a szalonnát. (Mellesleg, ha valamit nem tudunk, hogyan használjunk, érdemes lehet a gyakori kérdések szekciót átolvasni.)
2. Vonjuk be a férfit a bevásárlás, a heti menü tervezésébe.
Ha látja az összképet, nagyobb lelkesedéssel végzi el a részfeladatot. Kitaláltuk, hogy gulyásleves lesz szerdán, pénteken pedig húsmentes nap? Ha a férfi tisztában van a menüvel, jó eséllyel semmi se sikerül félre a bevásárlás során.
Időgazdálkodás és hatékonyság tanácsadó. Hallottunk már ilyen foglalkozásról? Erdélyi Boróka több módszert is leírt, hogyan tegyük változatossá és egészségesebbé ételeinket. Nem vagyunk egyedül, ha nincs ötletünk, mi legyen a menü.
3. Pontosan határozzuk meg, mennyi és milyen minőségű termékre van szükségünk.
A nők általában jobban átlátják, mennyi ételre és hozzávalóra van szüksége a családnak egy bizonyos időszakra. Mindig tisztában vannak azzal, mi hiányzik a háztartásból. Csak mindig írjuk le a listára, miből mennyi kell és a párunk jó esetben hozni fog mindent.
4. Gondoljunk a környezetkímélésre!
Egy átlagos férfi szereti maximalizálni a dolgok használatát. Itt két dolgot érdemes figyelembe venni. Az egyik, hogy érdemes tudatni a párunkkal, miért érdemes máshol megvenni ezt-azt, miközben egy helyen megkapható lenne minden. Például a piac végén lévő kofa mindig finom paradicsomot árul, de a szupermarketben kapható fűízű lehet. Ezért érdemes plusz kilométereket megtenni.
A másik, hogy készítsük be a korábban már használt nejlonzacskókat, szövet táskákat a bevásárláshoz. Minél kevesebb hulladékot termelünk, annál jobb. Kevesebb műanyag szemét, kevesebb gond a jövő generációinak.
Együttes erővel
A kedvesünk bevonása a tervezésbe alapvetően kulcsfontosságú mind a párkapcsolatban, mind a bevásárlásban. Együtt böngésszük át az online szórólapokat és együtt tervezzük meg a bevásárlást, a heti menüt. A bevásárlólistára pontos mértékeket és meghatározásokat írjunk fel. Tudassuk a férfivel, miért kell több helyre menni és miért nem lehet csak egy-két helyen beszerezni a hozzávalókat. Illetve készítsünk neki elég szatyrot, táskát, ha pedig valami nem úgy sikerül, akkor is köszönjük meg kedves szavakkal a bevásárlást.