Ez az 5 dolog határozza meg, mennyire értékes a lakásod
Ingatlanosként mindig azt tanácsolom a lakáseladóknak, hogy igyekezzenek a vevő fejével gondolkodni, hogy valóban hatékonyak legyenek. Természetesen minden vevő más, de vannak olyan paraméterek, amelyekre minden vevő oda fog figyelni. Ezek azok a dolgok, amelyre minden érdeklődő rákérdez majd, és amelyek a leginkább befolyásolni fogják az eladás sikerét. Ha tisztában vagy ezekkel a paraméterekkel, és a vevő fejével gondolkozol, még a legnegatívabbnak tűnő jellemzőt is az előnyödre fordíthatod. Lássuk, hogyan!
1. Ár
Természetesen ez a legfontosabb, ezt talán nem is kell jobban kifejteni. Te is biztosan tudod, mennyi pénzt szeretnél kapni a lakásodért, de vajon azt tudod-e, hogy ez az összeg mennyire reális az aktuális piaci trendek ismeretében, azaz mennyit is ér pontosan a lakásod? Ha bizonytalan vagy, érdemes értékbecslő segítségét kérni, mert ha nem sikerült belőnöd a pontos értéket, azt az érdeklődők hamar észre fogják venni. Hiszen naponta böngészik a hirdetéseket, és valószínűleg jobban képben vannak a tiédhez hasonló lakások áraival, mint te magad. Ha például az ingatlan ára magasabb az átlagosnál, akkor sorold hosszasan, mik azok az érvek, amelyek miatt úgy gondolod, megér ennyit a lakás!
2. Elhelyezkedés
Sokak pontos elhatározással vágnak bele a lakáskeresésbe ami az elhelyezkedést illeti. Ezen sajnos nem igazán tudsz változtatni, de legalább felkészülhetsz: ha olyan érdeklődő jön megnézni a lakásodat, aki valójában nem is ezen a környéken szeretne vásárolni, akkor tudhatod, hogy nem nagyon kell beleélned magad a sikeres értékesítésbe. De az ilyen embereket az előnyödre is fordíthatod a helyi érdekeltségű hirdetésekkel. Lokális lapok apróhirdetései, utcai plakátok, kerületi online hirdetőcsoportok, eljött a ti időtök!
3. Kilátás
Szintén sokaknak fontos, és valljuk be őszintén, valóban nem mindegy, hogy éveken keresztül a budai hegyeket, vagy egy koszos tűzfalat kell bámulnia a lakónak! Ha szép a kilátásod, a hirdetésben érdemes ezt kiemelned, esetleg egy-két fotóval is bizonyítanod. Azok az érdeklődők, akiknek ez számít, biztos kapkodnak majd a lehetőség után! De akkor se ess kétségbe, ha nem büszkélkedhetsz örök panorámás kilátással! Csupán a célcsoportod lesz más: azokat az embereket kell megcéloznod, akik keveset vannak otthon, vagy elfoglaltak, például mert sokat dolgoznak, vagy utaznak. Hidd el, a te lakásodnak is meglesz az új gazdája!