Igazi Sugarbird rajongó vagy? Idén akár Te is lehetsz a márka arca!
Minden év tartogat Sugarbird izgalmakat ami szerencsénkre az idén sem lesz másképp. Jagasics v. Csonka Hedviggel, a márka alapítójával és tulajdonosával beszélgetünk a 2022-es tervekről és kollekciókról.
Mik a Sugarbird tervei a 2022-es évet tekintve?
Teljes koncepcióváltással indítjuk el a 2022-es évünket, ami első körben a gyártásunkat érinti. Azt gondolom, hogy a mostani időszakban nem engedheti meg magának a divatvilág a tömeges gyártást. Több dolog miatt sem érzem, hogy ez lenne a megfelelő irány és ebbe természetesen a mi márkánkat is beleértem. Egyáltalán nem értek egyet azzal sem, ami jelenleg a reklámpiacot uralja. Gyártunk, gyártunk, majd leárazzuk a készletet. Erre sem a divat, sem a fenntarthatóság nem méltó. A márkánknak nem arra kell törekedni, hogy a készletüket felhalmozva, akciós termékeket árusítsunk. Ezzel arra buzdítjuk a vásárlókat, hogy megvegyenek egy ruhát csak azért, mert azt épp kedvezményesen szerezhetik meg. Sajnos a mára már életünk részévé vált koronavírus is elindított egy hatalmas kedvezmény lavinát, amit meg kell állítani.
Sokkal inkább fenntarthatóbbnak találom azt, ha minőségi alapdarabokat szereznek be a vásárlók a felesleges halmozás helyett. Olyan fazonokat, amik kombinálhatók, jól kihasználhatók és még több évnyi viselés után is elővehetők a gardróbból. Ezt viszont nem támogatják a folyamatos akció programok, hiszen valljuk be, ilyenkor sok olyan darabot veszünk meg, amire alapvetően nincs is szükségünk.
Ezek szerint nálatok nem lesznek többet szezonális leértékelések?
Nem, mint ahogyan tömeggyártás sem. Ami az árainkat illeti, egy komoly koncepcióváltás történik az idei évben, hiszen mint minden más a környezetünkben, a ruházati termékek előállítás költségei is növekednek. Lesznek olyan kollekciók, amelyek drágábbak lesznek, főleg, ami a prémium brandjeinket érinti. Ezen kollekciók darabjai összetettek, egyedi gyártást igényelnek. Egyenként kell megtervezni a szabásmintákat, mi magunk tervezzük és printeljük az anyagokat, kvázi mi gyártjuk azokat. Ezek speciális varrást is követelnek, ami magával hozza a magas költségeket. Nem szeretnék minden áron sokat gyártani ezekből a prémium termékekből, majd azt leakciózni a már korábban említett szempontok miatt sem, ezért limitált darabszámban lesznek felkínálva a célközönségnek.
Viszont kompenzálva azt, hogy a továbbiakban nem lesznek szezonközötti akciók, kidolgoztunk olyan kollekciókat is, amelyek eladási ára a korábbi eleve kedvezményes árak szintjén van, vagyis felkínálunk olyan termékeket is, amiket a korábbiaknál kedvezőbb áron lehet megvásárolni. Ezekért azonban „harcolni” kell majd.
Más területen is számíthatunk koncepcióváltásra?
Igen, egy újító marketingkoncepciót is elindítunk. A mi valódi arcaink, a minket kedvelő influencerek mellett, a vásárlóink. Ők azok, akik szívesen viselik nap mint nap a Sugarbird márkát. Ezért egy mondhatni rendhagyó koncepció született meg: A vásárlóinkat választjuk, velük szeretnék reklámozni és népszerűsíteni a márkát. Hamarosan elindul egy úgynevezett #realbird program, amin belül olyan Sugarbird vásárlók posztjait fizetjük meg voucherekkel, akik egyébként is szívesen választanak minket. Ők azok a vevők, akik ténylegesen megérdemlik a kedvezményt és akik a mi hiteles reklámarcaink lesznek.
Mit tudhatunk a 2022-es kollekciókról?
Meglehetősen nagy az érdeklődés a 2022-es tavaszi kollekciókra. Elindítottunk egy piackutatást és azt kell mondjam, hogy már most hatalmas az kereslet a január 14-től elérhető darabok iránt. Vannak olyan fazonok, amelyeket még ki sem raktunk, de már „elfogytak” az előzetes visszajelzések alapján. Ennek nyilván nagyon örülünk, de megfelelően kommunikálnunk kell a tényt, hogy ezek limitált darabszámok. Alapvető koncepciónk idén az is, hogy inkább minél többféle fazont mutassunk meg, mint sem a darabszámokat növeljük.
2022-ben igyekszünk minden egyes márkát úgy prezentálni, hogy egyértelmű legyen a közös Sugarbird génjük, ezzel is megmutatva, hogy bár különböző irányokról, stílusokról és árakról beszélünk, mégis ugyanarról a márkáról van szó. Minden márka ugyanannyira fontos, hiszen mindenbe ugyanannyi energiát fektetünk, és a különbözőségük ellenére törekszünk arra, hogy a kollekciók egymással jól kombinálhatók legyenek.
Minden évben a nagy dobásokat várjuk legjobban tőletek. Idén is készültök valamivel?
Idén köszönthetünk egy új Sugarbird márkát, ami nem más, mint az Underbird. Ebben nem szó szerint alsóruházatot értünk, hanem olyan női alapdarabokat, amiket akár egy áttetsző ruha alá fehérneműként, akár egy-egy party vagy utcai szett részeként lehet viselni. Rendkívül izgalmas irányzatról van szó, biztos vagyok abban, hogy hatalmas sikere lesz. Kimondottam ehhez készült egy olyan csipke kollekció is, amelyeknek a fazonjai alá tökéletesen illenek majd ezek a darabok. Azonban fontos kihangsúlyoznom, hogy az Underbird termékek önállóan is viselhetők.
A csipke vonal egyébként mindig is fontos része volt a kínálatunknak, de most egy teljesen új lendületet adtunk neki. Sokan nem tudják, hogy az idén 15 éves Sugarbird márka anno egy fehérnemű kollekcióval indult. Mindig is érdekelt, hogy miként lehetne a fehérneműket utcai viseletté alakítani, hiszen annyira kifinomult és izgalmas tud lenni a csipke. Meg kell mutatni, hogy nem csak ruha alatt viselhető. Az Underbird igazi szexi, csajos vonal lesz, valódi „underdog” darabokkal, de fel kell készülni, hogy ez a kollekció is limitált, nehéz lesz megszerezni.
Mindenképp szeretném megemlíteni, hogy kiegészítők terén is újítunk, hamarosan egy kiváló magyar ékszerésszel együttműködve saját fejlesztésű és tervezésű testékszerekkel debütálunk. A további újdonságokról még egyelőre nem spoilerezek, de sok meglepetés vár a vásárlóinkra idén is! Már nem is kell sokat várni, hiszen az első darabok január 14-től lesznek elérhetők a www.sugarbird.com Online Shopban, valamint a Sugarbird üzletekben.
_