A nagy újévi leárazás – Átverés vagy valóság?
Minden évben, a karácsonyi őrület után a boltok hatalmas akciókat hirdetnek és elkezdik kiárusítani téli kollekcióikat a mi, vagyis a vásárlók legnagyobb örömére. Minden üzlet más-más akciókat kínál és általánosságban hetente csökkentik az egyes termékek árát, persze szigorúan a készlet erejéig.
Miért pont ilyenkor?
A két ünnep között a legtöbb ember szabin van, plusz nyilván csomóan nem ajándékot, hanem pénzt kapnak karácsonyra. A „talált” pénznek pedig mindenki örül és könnyebben is költi el. Ugye? Így ez a legjobb időszak a boltoknak arra, hogy kiszórják a téli kollekciót, hogy azzal helyet csináljanak az újnak, amit majd szintén ész nélkül felvásárolunk, de ebbe most ne menjünk bele.
Mennyi az annyi?
Stylistként dolgoztam 6 éven át, megosztok veletek két szuper tippet
1. tipp: Ha egy kihívó, szélsőséges trendet már régóta szeretnél beépíteni öltözködésedbe, akkor a leárazáson vedd meg az adott ruhadarabot. Több okból is okos döntést hozol így, hiszen jó áron juthatsz hozzá a kiszemelt cucchoz, és ha esetleg később valamiért meggondolod magad, nem fáj annyira érte a szíved, hiszen nem teljes áron szerezted. 2. tipp: Felejstd el az alapdarabokat. Nem érdemes a leárazáson kék farmert, fehér pólót vagy fekete blézert venned. A hasonló termékek szinte egész évben megtalálhatóak a boltok polcain és az áruk sem kiugróan magas. Vesd bele magad inkább a trendekbe és vásárolj pár menő cuccot.
Sokan hajlamosak vagyunk ilyenkor túlköltekezni. Ez szerintem egy teljesen normális reakció, hiszen úgy érezzük, hogy jobban járunk, kevesebbért, többet kapunk és ugye ki nem szeret jó üzletet kötni, főleg ha divatról van szó. Itt inkább egy másik kérdés áll a dolgok hátterében, hogy az a bizonyos ruhadarab, amit leárazva X forintért megveszünk, valóban megér-e annyit, amennyiért eredetileg árulták? Sok cég a mai napig azt csinálja, hogy a nagy szezonközi leárazások előtt felárazza a termékeit vagy már egy emeltebb áron hozza be a piacra, így leárazva is az ’eredeti’ áron tudja értékesíteni. Általánosítani persze nem lehet és nem is szabad, de van, aki simán bevállalja ezt is, hogy még nagyobb szelet jusson neki abból a bizonyos pénztortából. Viszont a vásárlók nem hülyék és nem is szabad őket annak nézni, hiszen hosszú távon a vásárlók elégedettsége a legfontosabb.
Ennél nem fizetek többet…
Nálam is, mint mindenkinél van egy bizonyos lélektani határ, aminél egyszerűen nem költök többet egy-egy ruhadarabra. Ugye ezt akkor a legkönnyebb átlépni, amikor egy márkás cucc előtt állsz a boltban és ott lóg felette az 50%-os tábla. Azonban ilyenkor kell, hogy eszünkbe jusson az, amit már fentebb is említettem. Ha valami túl jó dealnek tűnik, azzal sántít valami. Érdemes ilyenkor egy nagy levegőt venni és inkább háromig elszámolni. Ez pont elég idő arra, hogy végiggondold, hogy talán, de csak talán máshol is elérhető ez a termék, ha szerencséd van, akár jobb áron vagy egyszerűen megvilágosodj, hogy nem biztos, hogy szükséged van egy hatodik fekete táskára. Tudom, csapjak a számra, táskából sosem elég, na, de érted a lényeget ugye? Ez a határ nyilván mindenkinél máshol fekszik, de azért egy valamiben egyetérthetünk: jobb, ha kiszúrjuk a valóban jó ajánlatokat és kerüljük a becsapós akciókat.
Több mint 6 évig stylistként dolgoztam. Ismert magazinoknál, hírességek mellett, nagyobb márkáknál. Volt a kezemben három millió forintos óra, de ugyanúgy tudtam egy három ezer forintos ruhával is bánni, ha arról volt szó, hiszen a szakma ezt is megkövetelte. Nem szeretném ragozni, a lényeg, hogy volt rálátásom bőven, hogy milyen ruhadarabok kaphatóak a magyar piacon. Pont emiatt egy kérdés mindig is erősen foglalkozatott: miért van még mindig az, hogy a magyar nők – tisztelet a kivételnek - nem tudnak stílusosan felöltözni?