Felismered az ikonikus kockás mintát? - A Burberry idén 160. születésnapját ünnepli
Javában zajlik a London Fashion Week, ahol az angol divatházak és az új nemzedék mutatja be a 2016/17-es őszi/téli kollekcióját. Az angoloknak igen fontos szerepe van a divat világában, és még nagyobb a divattörténet múltjában. A legelső divatház székhelyét Angliában alapították meg, és ezáltal természetesen az első divattervező is angol származású volt (Charles Frederick Worth). Azonban az egyik legnagyobb múlttal rendelkező, ma is sikeresen működő angol divatház mégis a Burberry, ami idén ünnepli 160. évfordulóját. A britek kedvenc luxusmárkájának ismertető jegyei a bézs vagy drapp alapon fekete, piros és fehér kockás mintázat, a klasszikus és időtlen stílus, megfűszerezve mindezt egy kis angol szigorral. Ismerjük meg az ikonikus márka sikeres múltját és még sikeresebb jelenét...
Hát innen a név
Thomas Burberry 1835-ben született az angliai Brockham-ban. A helyi iskolában kezdte el tanulmányait, de igen hamar dolgozni kezdett egy textilekkel foglalkozó kereskedésben. 1856-ban, mindössze 21 évesen alapította meg cégét, a Burberryt Basingstoke városában, Hampshire-ben.
Új textilt alkotott meg
Az 1880-as években, különböző anyagok előállításával kísérletezett, aminek eredményeként létrejött a gabardine anyag. A párhuzamos és átlós sűrű szövésnek köszönhetően egy rendkívül időtálló anyagot tudott létrehozni, ami a szélsőséges időjárásnak is ellen tudott állni. Könnyű, légáteresztős, szakadás és vízálló anyagot alkotott, ami maximálisan megfelelt a szabadtéri tevékenységeknek.
A trencskó megszületése
1891-ben a divatház székhelye átkerült Londonba, majd tíz évvel később 1901-ben megalkotta cégének a lovas-harcos logót. A márkajelzés jelképezi a tisztaságot, nemességet, becsületet, a pajzs a védelmet, szilárdságot, és tartósságot szimbolizálja. 1911-ben a brit fegyveres erők mellett sportolók, pilóták, felfedezők, kutatók is viselték stabil öltözeteit. Roald Amundsen aki a Déli sarkot először érte el, vagy Ernest Shackleton, aki az Antarktiszra indított expedíciót, mind Burberry-t viseltek. Az I. világháború kitörésekor megbízást kapott a katonák strapabíró öltözeteinek kialakítására, ami meghozta számára az átütő sikert. 1917-ben, miután a New York Times írt Thomas Burberry-ről és viharkabátjairól egy cikket, a Trench Coat (trencskó) elnevezésű kabátok betörtek a divatiparba és a férfiak mellett a nők mindennapjaiba is. Az alapító még ebben az évben a sikere küszöbén adta át a cég irányítását fiainak, Arthur és ifj. Thomas Burberrynek, akik apjuk 1924-ben bekövetkezett halála után tovább éltették a múlt sikerét.