Dobd be magad! Aranyosi Péter már megtette
Aranyosi – akiről tudjuk, hogy kedveli a jó söröket – nemrég adta arcát a Minden doboz visszajár kampányhoz, aminek lényege, hogy felhívja a figyelmet a szelektív hulladékgyűjtés, azon belül is az aludobozok különgyűjtésének fontosságára.
Aranyosi bedobta magát
A humorista számára fontos a környezetvédelem, és gyerekeinek is szeretne jó példát mutatni, ezért döntött úgy, hogy beszáll. „Sok minden voltam már, de Alunagykövet még nem! Most viszont bedobtam magam!” – mondja, és nem lódít.
„Ez egy környezetvédelmi kampány, ami arról szól, hogy Magyarországon közel 1 milliárd dobozt vásárolunk – mindegy, hogy sörös vagy energiaitalos, a lényeg, hogy alumínium –, és abból körülbelül a fele – 500 millió – kerül csak vissza a szelektív hulladékgyűjtés által. A másik 500 millió elrepül… Na, most ez az 50%-os arány elég vékony, és az a dráma, hogy ez egyrészt pazarlás, másrészt óriási környezetszennyezéssel jár” – magyarázza.
A kampány célja az ösztönzés, és bár a fiatalok a legfontosabb célcsoport, Aranyosi szerint másoknak is kedvezhetünk: „Vannak olyan automaták, ahol 2 forintot adnak egy dobozért. A fiataloknak persze jó zsebpénz is lehet – tapossák össze, gyűjtsék és vigyék vissza két forintért. De ha anyuci vagy apuci odateszi a kapura vagy a kuka mellé egy zacskóban, hogy a szegények elvihessék, akkor jót teszünk mindenkivel.”