Világmárkák a metaverzumban, avagy fantasztikus lehetőségek a reklámpiacon

Napjainkban egyre többet hallott téma a metaverzum és a virtuális világban zajló események, fejlesztések. Az Amerikai Egyesült Államokban a VR-szemüveg mára már hiánycikk, a kereslet sokszorosára nőtt az utóbbi másfél évben, amióta a Facebook elindította a Meta elnevezésű virtuális terét. Hallani arról is, hogy egyelőre főleg a tizenévesek körében hódítanak ezek a platformok, és megjelentek itt a világmárkák is.
Mi az a metaverzum?
A metaverzum egy olyan online, 3D-s univerzum koncepciója, amely több különböző virtuális teret egyesít. Úgy is elképzelhetjük, mint az internet jövőbeli változatát. Lehetővé teszi majd a felhasználók számára, hogy ezekben a 3D-s terekben együtt dolgozzanak, találkozzanak, játsszanak és társalogjanak. A metaverzum még nem létezik teljességében, de néhány platform tartalmaz metaverzumszerű elemeket. Jelenleg a videójátékok nyújtják a metaverzumhoz leginkább hasonlító élményt a kínálatban. A fejlesztők a játékok határait feszegetik a játékokon belüli események megrendezésével és virtuális gazdaságok létrehozásával.
Fontos részét képezhetik a reklámoknak
„Most utópisztikus reklámtervezésnek tűnik, de a nem túl távoli jövőben már a metaverzumos megjelenések is fontos részét képezhetik a reklámoknak. 2021 májusában a Roblox játékplatform adott otthont a Gucci Gardennek, egy kéthetes művészeti installációnak, amelynek célja a márka ismertségének növelése volt a fiatal vásárlók körében” – fogalmaz a Lounge Presso szakmai kiadványban Pokol Dorothea, a Lounge Group média csapatvezetője.
A STABILO termékei a virtuális világban is helyet kaptak a novemberi BrandFestivalon
Magyarországon a Lounge Group – Visual Europe Group az elsők között indították el saját metaverzum-projektjüket és lettek a téma szakértői. Ügyfelük, a STABILO írószergyártó cég termékét helyezték át a virtuális világba a novemberi BrandFestivalon. A megjelenésről Sótonyi Péter, a cég ügyvezetője az alábbiakat nyilatkozta:
„Cégünk és a márkánk mindig is nyitott volt a hagyományostól eltérő, új megjelenési formákra. Éppen ezért éltünk a Lounge Group és a metaverzum adta lehetőséggel, hogy ezt az alapvetően nem digitális terméket játékos formában kipróbáltassuk a virtuális térben. Érdekes volt látni, hogy egy közel 35 éves termék miként érvényesül a digitális térben. Egyértelmű visszajelzés volt, hogy hasonló kikapcsolódást jelent, mintha élőben, a való világban végezné ugyanezt a tevékenységet az ember, de azért még nem tudja adni ugyanazt az érzést, mint amit élőben visszaad egy valós körülmények között készülő színezés.”
Leadfotó: EpicGames
Fotók: Lounge Group