Kísérteties körülmények között zuhant a Balti-tengerbe egy osztrák magángép: Nem találták meg a szellemgép utasait
Röviddel a felszállás után megszakadt a rádiókapcsolat, miután a kabinból nyomásproblémákat jelentettek. A Cessna négy emberrel a fedélzetén kétszer is irányt változtatott, mielőtt a lett partoknál a tengerbe zuhant.
Négy ember volt a fedélzeten
Négy emberrel a fedélzetén lezuhant egy osztrák magánrepülőgép vasárnap a Balti-tenger felett Lettország partjainál. Az OE-FGR lajstromszámú Cessna, amely állítólag egy német cég nevén van, valójában a spanyolországi Jerezből tartott Kölnbe. A jelentések szerint a rádiókapcsolat nem sokkal a felszállás után megszakadt, miután a kabinból nyomásproblémákat jelentettek, a pilóta elájulhatott.
Ettől kezdve a gép "szellemrepülőgépként" haladt tovább az útján. Spanyol, francia, svéd és német vadászgépek szálltak fel, de nem tudtak kapcsolatba lépni a gépen tartózkodó emberekkel. A francia és a svéd hadsereg szerint pilótáik senkit sem láttak a Cessna pilótafülkéjében. A gép kétszer változtatott irányt Franciaországban és Köln közelében, de továbbrepült a Balti-tenger felé. Rügen közelében egy német vadászgép letért a pályáról, és a dán légierő egyik gépe vette át a helyét. Röviddel később a magánrepülőgép gyorsan elvesztette magasságát, és a tengerbe zuhant. A TT svéd hírügynökség szerint a baleset időpontját 19.45-kor adták meg, a baleset helyszíne pedig feltehetően a lettországi Ventspils várostól északnyugatra lehetett.
A hatóságok szerint vasárnap este már a baleset helyszínén tartózkodtak a lett, litván és svéd hajók és helikopterek. A svéd kutató- és mentőakció vezetője, Lars Antonsson az AFP hírügynökségnek elmondta, hogy kezdetben nem találtak maradványokat. A repülés viszonylag egyenletesen haladt, majd a gép a lett partok közelében elvesztette a magasságát. Antonsson szerint akkor zuhant le, "amikor az üzemanyagtartály kiürült". Az, hogy a repülőgép miért tért le az útvonalról, továbbra is tisztázatlan. "Egyáltalán nincs magyarázatunk, csak találgatni tudunk" - mondta Antonsson. "De nyilvánvalóan nem voltak képesek a fedélzeten cselekedni."
A fedélzeten tartózkodó négy ember személyazonosságáról kezdetben keveset lehetett tudni. Az El País című spanyol lap az esetet ismerő spanyol forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a gép egy német családé volt - egy idős férfi, a felesége, a házaspár lánya és egy velük egykorú férfi.
A külügyminisztérium este megerősítette, hogy a repülőgép osztrák lajstromszámú volt. A külügyminisztérium szóvivője elmondta, hogy a svéd és a lett hatóságok kapcsolatban állnak egymással. A bent tartózkodókról azonban még mindig nem volt információ. A spanyolországi osztrák konzuli képviseletre még nem érkezett megkeresés. Hans Kjäll svéd repülésbiztonsági szakértő szerint a szivárgás okozhatta a nyomásvesztést az utastérben. A bent tartózkodók végül az oxigénhiány miatt eszméletüket veszthették, ez 30 másodpercen belül megtörténhetett - mondta, hozzátéve, hogy nem valószínűtlen, hogy a repülőgép utasai nem tudtak a nyomásvesztésről.