Mindent visz az új Golf Sportsvan! Vagy mégsem? Kipróbáltuk!

Egy ausztriai síúthoz próbáltuk ki az új Sportsvant, ami a Golf megnövekedett, többcélú felhasználásra szánt testvére. Hosszban, szélességben és magasságban is nagyobb, így bőven elfértünk még a snowboardjaink társaságában is.
Első látásra
Első ránézésre nem annyira elragadó a Sportsvan, sajnos a Golfra jellemző pajkos sportosságból nem sokat sikerült átörökíteni a bővített méretű nagytestvérbe. Legalábbis nem mondanám az autót se sportosnak, se fiatalosnak, inkább olyan családi egyterű fazonja van. Ugyanakkor meg egy nagyon jól használható, variálható járgány, ami ráadásul a Golf belső erényeit mind örökül kapta. Az anyaghasználat tökéletes, minden egyes gomb és felület a prémium érzését adja, sehol egy kopogós felület, sehol egy durván kattanó kar. Minden kapcsoló kellemesen siklik a helyén, mintha éppen akkor szilikonozták volna meg a súrlódó felületeket.
180 km/h közelében
Az autópályán szinte hang nélkül gurulunk a célunk felé. Ha netán nem tempomatot használ a sofőr, akkor könnyen felszaladhat a kilométeróra a 180 km/h közelébe is, a menetszél vagy egyéb zajok nem figyelmeztetik, hogy ez már túl gyors tempó lehet. Mindezt a Sportsvan az 1.4-es, 125 lóerős Tsi benzinmotorral produkálta a teszt úton, ami nagyon szép teljesítmény, tekintve hogy 4-en utaztunk az autóban és a csomagtartó is jól meg lett pakolva.
A városban
A Sportsvan a városban is otthon érzi magát. A Budapestre oly jellemző úthibákat nagyon elegánsan veszi, a piros lámpáknál meg működésbe lép a széria-felszerelésként kapott Start-Stop rendszer. A takarékosságról gondoskodó automatika a motort leállítja, majd gázadásra egyből indítja. Amikor csak pár másodpercre állunk le, akkor ez kissé zavaró lehet, de aránylag jól összehangolta a Volkswagen a dolgokat, így nincs más panasz.
Oldalról a Sportsvan
Fotók: Femcafe
Oldalak
This is a modal window.