Termékeladás a közösségi médiában
A social media, ahogy a neve is jelzi, közösségi kapcsolatokra épül. Éppen ezért a vásárlókat is összeköti az eladókkal, vagyis a vállalkozásokat a fogyasztókkal. Jó pár évvel ezelőttre datálható azoknak a funkciónak a bevezetése, amelyek egyfajta sales csatornaként kezdtek el működni. Továbbfejlesztett változataik pedig a mai napig meghatározzák az e-értékesítést.
Ha szeretnéd profi kezekben tudni az online eladásaidat, akkor akár ügynökségekre is rábízhatod a feladatot. Például a Prioris közösségi média marketingben teljes körű segítséget nyújt. Mai cikkünkben ehhez kapcsolódóan szó esik majd a Facebookon elstartolt online értékesítési rendszerről. Kitérünk az itt zajló folyamatos fejlesztésekre, amelyek egészen a Facebook Shopig jutottak el.
Ajándékküldő teszttől a social commerce-ig
Közel 2 évtizede már annak, hogy egy virtuális ajándékküldő tesztszolgáltatás indult az FB-n, ahol az “árucsere” 1 dolláros forgalmát jótékony célokra lehetett felajánlani. Ezt követte egy szintén tesztjelleggel működő piactér. Itt már a saját termékeinket kínálhattuk eladásra. Majd jöttek az FB Store-ok és a vásárlásgombok. Ezután pedig a Messenger számlamegosztási funkciója következett. Pár éve elindult a Marketplace, ami már méltó riválisa az Amazonnak, sőt a Google Shoppingnak is. Most pedig itt a Facebook Shop és vele együtt a social commerce.
Mi a social commerce?
A social commerce abban különbözik az ecommerce-től, hogy direktben a Facebookról, Instáról lehet vásárolni. A hosszas értékesítési csatorna már a múlté, gyorsabbá és egyszerűbbé vált a shoppingolás. Hogy mi lesz majd jellemző ezekre az adásvételekre? Leginkább az, hogy az olcsóbb árucikkek lesznek a népszerűek, ugyanis az impulzusokra hatnak majd az eladások.
Hogyan lehet a stratégia része mindez?
Ha beépíted a üzelti tervezésedbe a social commerce-t, akkor több vásárlót is el tudsz érni. Tedd az impulzuseladást a stratégiád részévé! Nem baj, ha csak egy olcsóbb terméket adsz el így, ha elégedett a vevő, vissza fog térni, és már próbálkozhatsz egy magasabb árkategóriájú árucikkel!
Újdonságok, amikre még számíthatunk
A social commerce itt még nem fog lezárulni. Várható még eladás a Messengeren keresztül, sőt akár FB Live közben történő értékesítés is. A mesterséges intelligencia sok újdonságot hoz majd még, olyanokat, amilyenekre eddig nem is számítottunk. Képzeljék csak el például a hölgyek, hogy a hírfolyamukban meglátunk egy trendi napkalapot, ami még árban is tökéletes! Azonban itt nem ér majd véget a folyamat, hanem fel is próbálhatják virtuálisan, hogy lássák, illik-e hozzájuk.
A social commerce és az AI óriási távlatokat nyit meg az értékesítésben. Olyan személyre szabott, mégis virtuális sales csatornák jelennek majd meg, melyeket nem lesz érdemes kihagyni. Ha már most követed a trendeket, lépést tartasz az újításokkal, könnyen olyan előnyre tehetsz szert, melyet a konkurenciád már nem fog tudni követni.