A kormánynak nagyon nem tetszik, amit az Auchan, a Spar és a többi áruházlánc művelt a kötelező akciózás megszüntetése óta
A kötelező akciózás kivezetése után a kereskedelmi láncok egyidejű és jelentős mértékű áremeléseket hajtottak végre alapvető termékek esetében, ezért a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kezdeményezi, hogy a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) indítson versenyjogi vizsgálatot - írja az MTI az NGM közleménye alapján.
A tej, a cukor és a finomliszt árát is megemelték
A kötelező akciózást június elsejével vezette ki a kormány, addig közel 3000 üzletet ellenőrizött és 650 millió forintnyi bírságot szabott a GVH. A minisztérium szerint árfigyelő rendszer alapján derült ki, hogy a kötelező akciózás kivezetése után a boltok jelentősen emelték például a 2,8 százalékos UHT tej, a cukor és a gyártói márkás finomliszt árát. Az NGM szerint a finomliszt ára átlagosan 80 százalékkal emelkedett, de volt olyan üzlet, ahol több mint 100 százalékos áremelés is volt.
A gyártói márkás tej ára átlagosan mintegy 45 százalékkal, míg a gyártói márkás kristálycukor átlagosan több mint 25 százalékkal nőtt. „Az NGM fogyasztóvédelmi szempontból megvizsgálta a helyzetet, majd megállapította, hogy az érintett kiskereskedelmi láncok magatartása aggályos, az áremelések túlzók, ezért szükséges a kiskereskedelmi láncok egyidejű és jelentős áremelésének versenyjogi vizsgálata” – olvasható a közleményben.
A Nestlé immár hetedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát, annak ellenére, hogy az elmúlt év során értéke 7 százalékkal, 20,8 milliárd dollárra csökkent - áll a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat honlapján.