Rengeteg panasz érkezett a legnagyobb hazai ételfutárokhoz, a kormány csattanós válasza sem maradt el
Rohamosan megnövekedett az ételkiszállítással kapcsolatban beérkezett panaszok száma, ezért rendkívüli vizsgálatot indít a Nemzetgazdasági Minisztérium.
Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzés
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indít a legnagyobb ételfutároknál, írja az MTI. A tárca azzal indokolja a lépését, hogy az elmúlt hetekben hirtelen megnövekedett a beérkező panaszok száma a szolgáltatásokkal kapcsolatban.
A kormányhivatal próbavásárlással egybekötött ellenőrzése négy területre kiemelten fókuszál:
- A kiszállított ételek minőségének és állapotának megfelelősége,
- a jelzett kiszállítási idő betartása,
- az árakkal kapcsolatos problémák,
- a fogyasztó kompenzációja
A fentieken túl az ellenőrzés kiterjed a cégek honlapján és általános szerződési feltételeiben található tájékoztatási kötelezettségekre.
Többek között az Airbnb-kérdésről is tárgyalt a Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter által vezetett első őszi ülésén a Turisztikai Tanácsadó Testület – írja az MTI.