Online üzleti közösséget épít az MDDÜ – Elindult az ügynökség gyártásfejlesztést célzó platformja
A Magyar Divat & Design Ügynökség egyik kiemelt stratégiai pillére a gyártásfejlesztés, amely többek között a gyártók és tervezők közötti együttműködéseket hivatott előmozdítani. Ennek megvalósításában fontos szerepet játszik az MDDÜ által elindított HFDA Spot nevű digitális platform, amely a szektoron belüli kapcsolatépítés elősegítésével ösztönzi a gyártói és tervezői oldal közötti együttműködést. Az online felület hídként funkcionálva támogatja a megrendelők és gyártók online találkozását, továbbá hozzájárul a munkaerő- toborzás eredményességéhez is.
HFDA Spot
A Magyar Divat & Design Ügynökség működésének egyik kiemelt stratégiai pillére a gyártásfejlesztés, amelynek középpontjában az értékesítési folyamatok elősegítése, a munkaerő-hiány mérséklése, valamint a gyártók és tervezők közötti kollaborációk előmozdítása áll. Ezek szükségességére az MDDÜ 2019-ben elvégzett felmérése is rámutatott, amely mélyinterjúkkal, valamint piackutatással mérte fel a hazai divat-és designipar által tapasztalt nehézségeket. A kutatásban az iparági szereplők a megrendelés- és munkaerőhiány mellett kiemelték, hogy egy olyan szakmai adatbázisra, felületre lenne szükségük, ahol megtalálhatják az üzleti elképzeléseikhez leginkább illeszkedő partnereket és munkavállalókat.
A Magyar Divat & Design Ügynökség az iparági szereplők visszajelzéseit alapul véve alakította ki a HFDA Spot platformot, amely széleskörű felhasználhatósága révén megoldást nyújthat az iparági szereplők legnagyobb problémáira. Célja, hogy találkozási pontot teremtsen a divat-és designipari szereplők számára, új utakat nyitva a szakmai kapcsolatok építésében és ezáltal a gyártók és tervezők közötti együttműködések kialakításában is. A HFDA Spot úttörőnek bizonyul abban az értelemben is, hogy ez az első alkalom, hogy a divat és design oldal képviselői egy platformon kapcsolódnak össze.