Jövőre megváltozik a Google keresés? Ezek lehetnek az új megoldások
Az internet számtalan dolgot forradalmasított. A vállalatok és felhasználók mindennapjait is alaposan megbolygatta. Ha visszagondolunk az internet hőskorára, meredek ugrásnak tűnik elképzelni azt, ami jövőre ránk vár az internet használattal, Google keresésekkel kapcsolatban.
A Google keresés meghatározza a mindennapjainkat
A Google – egy nagyon fontos internetes felület, amit olyan rutinszerűen használunk a mindennapjainkban, hogy már észre sem vesszük azt. A Google-t hívjuk segítéségül, ha vásárolni szeretnénk valamit, ha a termékek árait szeretnénk összehasonlítani, ha utazás előtt a legjobb látnivalókról informálódunk, de még akkor is, amikor el akarjuk dönteni, hogy hova utazzunk, sőt mi több, hogy utazzunk-e egyáltalán. A Google ezzel együtt a vállaltoknak is nagyon jó eszközt biztosít a felhasználókkal való kapcsolattartásra. Egyre több kis-és középvállalat látta már meg a lehetőséget a SEO, azaz keresőoptimalizálás eszközében.
A SEO az egyik leghatékonyabb online marketing eszköz
A SEO egy olyan marketing eszköz, ami nemcsak direkt konverziókat (vásárlásokat, foglalások, ajánlatkéréseket) eredményez, hanem a Google különböző analitikai eszközével tökéletesen mérni lehet a hatékonyságot is, és akármikor testre lehet szabni, módosítani lehet a tartalmakat az eredmények függvényében. A SEO hatékonysága abban rejlik igazán, hogy a Google-ban megjelenő találatokat nem idegesítő reklámoknak tekintik a felhasználók, hanem hasznos tartalmaknak. Gondoltad volna, hogy egy átlagos internetfelhasználó naponta 4 000-10 000 hirdetéssel találkozik? A felhasználók szerencséjére, a vállaltok szerencsétlenségére ebből csak 400-at ismer fel, ugyanis működnek a reklámelkerülés receptoraink, aktivizáljuk a szelektív figyelmünket. A Marketing Professzorok szakértői szerint pontosan ezért a jövő marketing eszköze a SEO. Modern világunkban az inbound marketing korszakát éljük, amikor is nem az eladók zaklatják a vásárlókat, hanem a vásárlók keresik meg az eladókat – erre a legtöbbet használt platform ugye a Google, az online marketingkommunikáció legjobb eszköze pedig emiatt a SEO. Az elmúlt évek során is rengeteg változáson ment keresztül, de a jövő is tartogat nekünk meglepetéseket. Lássuk, 2024 várható trendjeit!
Hangalapú keresőoptimalizálás
A technológia folyamatosan fejlődik, a felhasználók egyre kényelmesebbek lesznek. Egyre többen kommunikálnak hangüzenetekben ismerőseikkel is, ahelyett, hogy pötyögnének. Várhatóan a hangalapú használat a Google felületén is elterjed majd. Az olyan virtuális asszisztensek, mint az Amazon Alexa, Apple Siri, vagy Google Assistant egyre több hangalapú keresés fut be. Emiatt fontos a hangalapú keresésnek megfelelően optimalizálni a webhelyeket. Hogyan lehet ezt megtenni? Összpontosíts a long-tail kulcsszavakra, hiszen ezek lesznek fontosabbak! A természetes beszédben sokkal hosszabb kulcsszavakat használnak a felhasználók, jobban kifejtik a gondolataikat, mintha csak bepötyögnék. Fontos az is, hogy a gyakran ismételt kérdésekre is megtalálhatóak legyenek a válaszok a tartalmakban.
Mobil-first indexelés
Már 2023-ban is a felhasználók jelentős része mobiltelefont használ az internetezéshez. Az asztali gépek korszaka lejárni látszik, ezért a vállaltoknak is oda kell erre figyelniük. 2024-ben nem lehet mobilbarát webhely, megfelelő reszponzív dizájn, és mobilra optimalizált tartalmak nélkül eredményeket elérni a SEO-ban! Minden típusú mobil eszközön érdemes tesztelni a weboldalt, előfordulhat, hogy más iPhone készülékeken máshogy mutat a design, bizonyos felületek nem jelennek meg, pedig egyre több felhasználónak van ilyen készüléke!
Előre tör a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia előretörésére 2024-ben már nem lehet csak legyinteni egyet. A mesterséges intelligencia, gépi tanulás forradalmasítja az egész online világot, többek között azt is, ahogyan a Google rangsorolja a megjelenő találatokat! A keresőmotorok, köztük a Google is a mesterséges intelligencia által vezérelt algoritmusokat fognak használni a keresési szándék értelmezésére, a személyre szabott keresési eredmények megjelenítésére, annak érdekében, hogy minél pontosabb választ adjanak a felhasználóknak. Mit kezdj ezzel a SEO trenddel? Törekedj magas minőségű, a felhasználói igényeket kielégítő tartalmak előállítására.