Lifestyle

Jövőre megváltozik a Google keresés? Ezek lehetnek az új megoldások

Az internet számtalan dolgot forradalmasított. A vállalatok és felhasználók mindennapjait is alaposan megbolygatta. Ha visszagondolunk az internet hőskorára, meredek ugrásnak tűnik elképzelni azt, ami jövőre ránk vár az internet használattal, Google keresésekkel kapcsolatban.

A Google keresés meghatározza a mindennapjainkat

A Google – egy nagyon fontos internetes felület, amit olyan rutinszerűen használunk a mindennapjainkban, hogy már észre sem vesszük azt. A Google-t hívjuk segítéségül, ha vásárolni szeretnénk valamit, ha a termékek árait szeretnénk összehasonlítani, ha utazás előtt a legjobb látnivalókról informálódunk, de még akkor is, amikor el akarjuk dönteni, hogy hova utazzunk, sőt mi több, hogy utazzunk-e egyáltalán. A Google ezzel együtt a vállaltoknak is nagyon jó eszközt biztosít a felhasználókkal való kapcsolattartásra. Egyre több kis-és középvállalat látta már meg a lehetőséget a SEO, azaz keresőoptimalizálás eszközében.

A SEO az egyik leghatékonyabb online marketing eszköz

A SEO egy olyan marketing eszköz, ami nemcsak direkt konverziókat (vásárlásokat, foglalások, ajánlatkéréseket) eredményez, hanem a Google különböző analitikai eszközével tökéletesen mérni lehet a hatékonyságot is, és akármikor testre lehet szabni, módosítani lehet a tartalmakat az eredmények függvényében. A SEO hatékonysága abban rejlik igazán, hogy a Google-ban megjelenő találatokat nem idegesítő reklámoknak tekintik a felhasználók, hanem hasznos tartalmaknak. Gondoltad volna, hogy egy átlagos internetfelhasználó naponta 4 000-10 000 hirdetéssel találkozik? A felhasználók szerencséjére, a vállaltok szerencsétlenségére ebből csak 400-at ismer fel, ugyanis működnek a reklámelkerülés receptoraink, aktivizáljuk a szelektív figyelmünket. A Marketing Professzorok szakértői szerint pontosan ezért a jövő marketing eszköze a SEO. Modern világunkban az inbound marketing korszakát éljük, amikor is nem az eladók zaklatják a vásárlókat, hanem a vásárlók keresik meg az eladókat – erre a legtöbbet használt platform ugye a Google, az online marketingkommunikáció legjobb eszköze pedig emiatt a SEO. Az elmúlt évek során is rengeteg változáson ment keresztül, de a jövő is tartogat nekünk meglepetéseket. Lássuk, 2024 várható trendjeit!

Hangalapú keresőoptimalizálás

A technológia folyamatosan fejlődik, a felhasználók egyre kényelmesebbek lesznek. Egyre többen kommunikálnak hangüzenetekben ismerőseikkel is, ahelyett, hogy pötyögnének. Várhatóan a hangalapú használat a Google felületén is elterjed majd. Az olyan virtuális asszisztensek, mint az Amazon Alexa, Apple Siri, vagy Google Assistant egyre több hangalapú keresés fut be. Emiatt fontos a hangalapú keresésnek megfelelően optimalizálni a webhelyeket. Hogyan lehet ezt megtenni? Összpontosíts a long-tail kulcsszavakra, hiszen ezek lesznek fontosabbak! A természetes beszédben sokkal hosszabb kulcsszavakat használnak a felhasználók, jobban kifejtik a gondolataikat, mintha csak bepötyögnék. Fontos az is, hogy a gyakran ismételt kérdésekre is megtalálhatóak legyenek a válaszok a tartalmakban.

Mobil-first indexelés

Már 2023-ban is a felhasználók jelentős része mobiltelefont használ az internetezéshez. Az asztali gépek korszaka lejárni látszik, ezért a vállaltoknak is oda kell erre figyelniük. 2024-ben nem lehet mobilbarát webhely, megfelelő reszponzív dizájn, és mobilra optimalizált tartalmak nélkül eredményeket elérni a SEO-ban! Minden típusú mobil eszközön érdemes tesztelni a weboldalt, előfordulhat, hogy más iPhone készülékeken máshogy mutat a design, bizonyos felületek nem jelennek meg, pedig egyre több felhasználónak van ilyen készüléke!

Előre tör a mesterséges intelligencia

A mesterséges intelligencia előretörésére 2024-ben már nem lehet csak legyinteni egyet. A mesterséges intelligencia, gépi tanulás forradalmasítja az egész online világot, többek között azt is, ahogyan a Google rangsorolja a megjelenő találatokat! A keresőmotorok, köztük a Google is a mesterséges intelligencia által vezérelt algoritmusokat fognak használni a keresési szándék értelmezésére, a személyre szabott keresési eredmények megjelenítésére, annak érdekében, hogy minél pontosabb választ adjanak a felhasználóknak. Mit kezdj ezzel a SEO trenddel? Törekedj magas minőségű, a felhasználói igényeket kielégítő tartalmak előállítására.

Lead fotó: Pexels /Firmbee.com/

Oldalak

Video Szerelmi horoszkóp
Lifestyle
Lifestyle
Katalin hercegné a lehető legegészségesebb reggelivel vág bele a dolgos hétköznapokba, amiről egy brit táplálkozási szakértő is elismerően tudott nyilatkozni.
Home&Design
Vannak bizonyos tárgyak és berendezések, melyeknek semmi keresnivalójuk a hálóban, éppen ezért ha megszabadulsz tőlük, egészen megváltozik majd a szoba, valamint az ott töltött idő is.
Sztárok
Azt eddig is lehetett tudni, hogy Tóth Gabi szerelme és Krausz Gábor nincsenek túl jóban. Papp Máté Bence azonban most rátett erre egy lapáttal.