Ősszel a divat és a design fővárosává változik Budapest: jön a Fashion & Design Autumn
Divatbemutatók, kiállítások, tárlatvezetések, showroom látogatások, izgalmas előadások és kerekasztal-beszélgetések. Ősszel egy olyan tematikus rendezvénysorozat érkezik, amelynek köszönhetően Budapest valódi divat és design fővárossá változik. A következő hónapok során hazánk kreatívipari tehetségeit és izgalmas alkotásaikat számos hazai és nemzetközi rendezvény keretében ismerheti meg a közönség. Mindemellett regionális együttműködésben a környező országok alkotói is szerepet kapnak.
A divat és a design fővárosává változik Budapest
A Magyar Divat & Design Ügynökség ősszel a Fashion & Design Autumn tematikus rendezvénysorozat keretében a nemzetközi kreatívipari fővárosok közül Párizst és Milánót veszi célba, de budapesti és online programokkal is készül, hogy felhívja a divat-és designipar iránt érdeklődők, valamint a nagyközönség figyelmét a magyar és regionális tehetségekre. Szeptemberben két olyan világhírű külföldi rendezvényen biztosít szereplési lehetőséget a magyar márkáknak, mint a divatvilág egyik fellegvárának tartott Milano Fashion Week, vagy az egyik legnevesebb lakberendezési szakkiállítás, a Maison&Objet szakvásár. Majd októberben Budapesten nyitja meg fizikai és virtuális kapuit a 360 Design Budapest kiállítás, amely formatervezőknek nyújt lehetőséget, hogy alkotásaikkal lenyűgözzék a magyar innovatív és fenntartható designra nyitott publikumot.
Decemberben is folytatódnak az izgalmak
Októberben még a Budapest Central European Fashion Week is várja a nemzetközi divatipari szakembereket és a sajtó képviselőt, hogy látványos divatbemutatókon keresztül adjon teret az egészen fiatal tehetségektől kezdve, a már elismert magyar divattervezőknek és a regionális designereknek is. Bár már kissé a télbe átnyúlva, de a Fashion & Design Autum még december elején is tartogat izgalmas programot. A rendezvénysorozat lezárásaként a Budapest Fashion & Tech Summit digitális, divatipari konferenciára csatlakozhatnak be a világ bármely pontjáról azok a nézők, akik nyitottak a divatipari innovációkra, új trendekre, az iparági fenntarthatósági törekvésekre. A rendezvények keretében a nemzetközi nagyközönség előtt 20, míg a hazai érdeklődők előtt több mint félszáz tervező mutatkozik be, széles körben szemléltetve ezáltal a magyar tervezők kreativitását. A látványos programok mellett az eseményeknek köszönhetően szakmai előadásokon és kerekasztal-beszélgetéseken keresztül több hazai, V4-es és nemzetközi divat- és formatervező személye ismerhető meg, illetve a kreatívipari gondolkodók és szakértők véleménye is.
„Ezek a hazai és külföldi divat- és designipari események jelentik a tervezők, a gyártók, a forgalmazók és a potenciális vásárlók elsőszámú találkozási pontját. A rendezvényeken bemutatkozó tervezők olyan szakmai kapcsolatokra tehetnek szert, amelyekre akár a későbbiekben is erőteljesen építkezhetnek. Kiváló lehetőség arra, hogy a magyar tervezők felkeltsék a külföldi megrendelők figyelmét és ezzel megalapozzák a nemzetközi piacra lépésüket, illetve a hazai közönség megismerje a magyar divat-és designtermékek sokszínűségét. Ezek mentén haladva hosszabb távú célkitűzésünk, hogy régiós központtá alakítsuk Budapestet” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.