Mit tegyünk, ha nem találjuk a reptéren a csomagunkat vagy törölték a járatunkat?

Egyre gyakoribbak a járattörlések és a feladott csomagokkal való problémák. Éppen ezért a Budapest Airport hasznos tanácsokat és információkat tett közzé az utasai számára.
Így tudjuk kezelni az utunk során előfordulható fennakadásokat
Egy utasszállító repülőgép ereszkedik naplementekor leszálláshoz a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtérre.
Forrás: MTVA/Bizományosi: Faludi Imre
A nyári időszak berobbanása, a Covid utáni légiforgalom dinamikus növekedése és ezzel együtt a korábban sosem tapasztalt, Európa szerte megjelenő munkaerőhiány hatalmas kihívások elé állítja a repülőtereket az egész kontinensen – írja csütörtöki közleményében a Budapest Airport.
Ahogy arról már korábban írtunk, az elmúlt hetekben több járatot is töröltek sztrájkok következtében, illetve a Lufthansa több mint 2000 további járatot töröl a nyáron személyzethiány miatt. Sajnos a jelenlegi nemzetközi helyzetből adódóan a jövőben is előfordulhatnak majd hasonló kellemetlenségek.
A Budapest Airport ilyen esetekre a következő jótanácsokat tette elérhetővé az utasok számára
Járattörlések és késések
Jelenleg a járattörlések a budapesti repülőtér működését csak kis mértékben befolyásolják. A járattörléseket két körülmény okozhatja:
- az egy nap több útvonalon közlekedő repülőgépek esetében a nap végére halmozott késések miatt az adott repülőgép utolsó járata már nem indul el, mert addigra a fogadó repülőtér bezár.
- A másik indok pedig, hogy más repülőtereken nem tudják kiszolgálni az adott járatot munkaerőhiány miatt, így a gép nem érkezik meg Budapestre.
Az utasoknak érdemes folyamatosan figyelni az adott légitársaság információit, ha esetleg járattörlésre kerül a sor, időben tudjanak átfoglalni másik járatra. Emellett a Budapest Airport honlapján is elérhető járatinformáció pontos adatokat nyújt a járatok várható érkezéséről és indulásáról, az esetleges késésekről vagy törlésekről. Mivel az utasok a légitársaságokkal állnak szerződésben, ezért járattörlés és késés esetén a légitársaságokkal kell felvenniük a kapcsolatot. Légitársaságok elérhetősége ide kattintva található. Hogy melyik légitársaságnak ki a földi kiszolgálója, az pedig az pedig itt olvasható.
Ne essünk pánikba, ha nem találjuk feladott csomagunkat a reptéren.
Forrás: 123rf
Később érkező bőröndök
Az elmúlt napokban sajnos általános tapasztalat számos repülőtéren, hogy az európai kiszolgálás akadozása miatt az érkező járatok nem, vagy csak részben hozzák el a rajtuk tartózkodó utasok feladott poggyászát. Ez a jelenség légitársaságoktól függetlenül előfordul, hiszen az oka ugyanúgy egyes repülőterek földi kiszolgáló személyzetének hiányára vezethető vissza. Optimális esetben az induló állomáson hagyott poggyászok még aznap, egy másik járattal megérkeznek, de az is előfordulhat, hogy csak 1-2 napos késéssel jutnak el Budapestre. Ez az eset kizárólag érkező járatoknál fordul elő, a budapesti repülőtéren minden járat minden csomagja felkerült és fel fog kerülni az adott repülőgépre.
Később érkező poggyászok esetében a földi kiszolgálók elérhetősége:
Celebi Ground Handling
- Tel: +36 (1) 296-5966
- E-mail: LL@celebiaviation.hu
AIRPORT SERVICE BUDAPEST
- T2A +36-1-296-7690
- T2B +36-1-296-7473
- E-mail: as.lostandfound@asaviation.hu
Menzies Aviation
- T2A +36-1 - 296-8315
- T2B +36-1 - 296-8399
- E-mail: bud.lostandfound@menziesaviation.com
Újdonságok
Egyébként a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér több újítással is szolgált a közelmúltban a reptéri folyamatok felgyorsításának érdekében. Az egyik ilyen például, hogy már nem kell a reptéren bajlódnunk a csomagfeladással és a beszállókártyával, ugyanis önkiszolgáló poggyászfeladó nyílt a budapesti Kálvin téren.
Továbbá több izgalmas úti célra is indul közvetlen járat Budapestről.
Szigorú bírságot vezetnek be Horvátország több turistacélpontján. Ötszáz és hétszáz eurót kockáztatnak, akik nem törődnek az új szabályokkal.
Leadfotó: 123rf
Oldalak
