Jegyek a Titanicra? Majdnem...
A hírhedt óceánjáró tragédiájának 100. évfordulója alkalmából Titanic-emlékutat szerveznek.
A Titanic 1912 áprilisában indult neki első és utolsó útjának, 2227 emberrel a fedélzetén. Korábban soha nem bocsátottak még vízre ilyen hatalmas és pompás hajót, ami egy úszó luxusszállodára hasonlított leginkább. A várva-várt első út azonban tragédiába torkollt, az óceánjáró április 14-én késő éjjel jéghegynek ütközött, és néhány óra leforgása alatt a víz alá süllyedt, több mint 1500 utasával együtt.
Bár a 100 éves évforduló csak 2012-ben következik be, valójában már évekkel ezelőtt kezdetét vette a készülődés egy nagyszabású emlékút megszervezéséhez.
A hajó pontosan a Titanic eredeti útvonalát követi majd, azaz az angliai Southamptonból kel át az óceánon New Yorkba.
A hajó egyik megállóját az óceánnak az a pontja képezi majd, ahol 100 évvel ezelőtt a Titanic jéghegynek ütközött. Itt egy emlékműsort tartanak, továbbá az áldozatokra emlékeznek egy másik megállónál is, méghozzá Halifaxban, ahol az ottani temetőben 121 áldozatot helyeztek örök nyugalomra.
Annak érdekében, hogy a hajóutat a lehető leghitelesebbé tegyék a szervezők, pontosan ugyanazokat a menüket állították össze az étlapon, amiket a szerencsétlenül járt óceánjáró utasai is élvezhettek száz évvel ezelőtt. Ugyanez vonatkozik majd az élő zenekarra is. Tagjai azonos repertoárral rendelkeznek majd, mint egykori zenésztársaik, akik hősiesen az utolsó pillanatokig is hangszereiken játszottak, hogy tartsák az emberekben a lelket.
Az út részét képezi ezen kívül számos előadás a Titanic történetéről, és persze programok egész seregét is biztosítják. Minden megtalálható lesz a fedélzeten, ami egy modern luxus óceánjárótól elvárható: a konditeremtől kezdve a gyógyfürdőig.
A jegyárakról még eddig nem esett szó. 14,500 dollárba kerülnek a drágább kabinok (több mint 3 millió forint), míg az olcsóbb kabin ára 4700 amerikai dollár. Ergo szinte ugyanolyan csillagászati jegyárakat kérnek, mint annak idején az eredeti hajóút során az első osztály utasaitól.
Felmerül a kérdés, hogy illendő-e marketing célokra felhasználni egy ilyen tragédiát. A hajótársaság vezetői természetesen azt hangoztatják, hogy az ő részükről ez tiszteletadás az elhunytak és hozzátartozóik felé, és szó sincs marketingről és magas .
Akárhogy is legyen, sokan biztosan visszariadnának, hogy jegyet váltsanak az „új Titanicra”, még akkor is, ha pénztárcájuk lehetővé tenné. A hajótársaság persze a közleményében minden kétséget eloszlatóan megfogalmazta: egy valamiben különbözik majd a hajó felépítése a Titanictól. Annyi mentőcsónakkal szerelik fel, amennyi, ha szükség lenne rá, bőven elegendő lenne az összes utas számára…