Kiderült, melyik Oroszországból kivonult márkát hiányolják a leginkább az oroszok

Az ukrajnai háború kitörése után számos nemzetközi vállalat azzal tiltakozott az orosz agresszió ellen, hogy teljesen kivonultak Oroszországból. Most kiderült, melyik márka hiánya fáj a legjobban az oroszoknak.
Ezt a céget siratják legjobban az oroszok
Az orosz-ukrán háború megkezdése óta rengeteg nyugati cég függesztette fel működését, vagy vonult ki teljes mértékben az orosz piacról. Ennek hatásairól felmérést is készített az Otkritje Bank április 12-e és április 18-a között, ezer 18–65 éves férfi és nő megkérdezésével Oroszország-szerte. Az eredmények alapján a válaszadók többsége, csaknem 60 százalékuk pozitívan fogadta a nemzetközi vállalatok kivonulását Oroszországból – írja az Index a TASZSZ orosz állami hírügynökség nyomán. Mint írják, az orosz felmérés adatai szerint a válaszadók 35 százaléka gondolja úgy, hogy Oroszország könnyen pótolni tudja a kivonult márkák áruit és szolgáltatásait sajátjával. További 24 százalék nyilatkozott úgy, hogy soha nem is vette igénybe az orosz piacokról kivonult nemzetközi cégek szolgáltatásait. A válaszadók 21 százaléka ugyanakkor negatívan reagált a nemzetközi cégek Oroszországból való távozására, ők indokolatlan politikai döntésnek tartják ezt. További 20 százalékuk azzal magyarázta negatív hozzáállását, hogy hiányozni fognak neki a távozó cégek árui, szolgáltatásai.
A külföldi márkák közül a legtöbben, a válaszadók 27 százaléka az Ikea kivonulását sajnálta a leginkább. Ezt követik az Adidas, az Apple, a Procter & Gamble és a Nestlé termékei és szolgáltatásai. A válaszadók 10–13 százaléka az oroszországi Asus, McDonald's, Sony, Coca-Cola, Volkswagen, Danone, Disney és L'Oréal együttműködési korlátozások miatt sajnálkozik a leginkább. A megkérdezettek 13 százaléka mondta azt, hogy nem okoz gondot számukra, hogy elhagyják Oroszországot a nemzetközi cégek. A válaszadók 64 százaléka készen áll arra, hogy a jól ismert nemzetközi márkák orosz „változatát” használja, ha elégedett a termékek minőségével. További 17 százalék pedig az orosz vállalatok támogatása miatt vásárolná a termékeket.
A felmérésből kiderült az is, hogy a válaszadók többsége támogatja azon vállalkozások és üzletek államosítását, amelyek elhagyták Oroszországot; 47 százalékuk úgy véli, hogy az államosítás munkahelyeket ment meg. További 23 százalékuk biztos abban, hogy az államosításnak „büntetésnek kell lennie”, amiért a cégek elhagyták Oroszországot. A megkérdezettek mindössze 18 százaléka ellenzi az államosítást, ők úgy vélik, hogy lehetőséget kell adni a távozott külföldi cégeknek, hogy visszatérjenek Oroszországba. Újabb 13 százalék pedig törvénysértésnek tartja az államosítást.
Az Ikea március 4-től függesztette fel az oroszországi értékesítést, az azt megelőző napon óriási tömeg volt az áruházakban
Anasztaszija Gulej kénytelen volt Ukrajnából Németországba menekülni a háború miatt.
Fotó: MTI/EPA/Anatolij Malcev; leadfotó: 123rf
Oldalak
