Szeretünk káromkodni az autóban, aminek gyakran nevet is adunk

Enni nem, káromkodni viszont annál inkább szeretünk az autóban, korunk előrehaladtával pedig a világosabb autó színeket kedveljük – derült ki az FCA Central and Eastern Europe 1510 fős, hazai autóvásárlási és -használati szokásokról szóló felméréséből. A kutatás a klasszikus kérdéseken túl, mint például az autóvásárlási szempontok, olyan területeket is vizsgált, amelyek nem, vagy ritkán olvashatóak, mégis érdekesek: Fontos szempont-e a fenntarthatóság, szoktunk-e nevet adni a gépjárművünknek, mi a kedvenc színünk, és ez függ-e például a beosztásunktól? Mennyire szoktunk káromkodni, illetve mi a helyzet a nőket érintő sztereotípiákkal?
A fiatalok sötétebb, az idősebbek inkább a világosabb színeket kedvelik
A fiatalabb nők 42%-a, a fiatalabb férfiak 41%-a leginkább a sötét színekre voksol. Összességében elmondható, hogy a fiatalabb korosztály leginkább a sötét autószíneket kedveli, az idősebbeknek azonban mások a preferenciái. Az idősebb nők és férfiak között nagyon népszerű a piros, fehér és szürke, valamint a natúr színek. A válaszadók közel fele leginkább utánaolvas, körbekérdez, ha autóvásárlásról van szó, közel harmada hozzáértő családtagtól kér segítséget, minden ötödik pedig egyedül vásárol.
Szeretünk káromkodni az autóban…
A válaszadók kis százaléka (7%) tart csak nassolnivalót a kocsiban, sőt, a sofőrök több, mint fele (54%) soha nem is eszik az autójában. Azt gondolnánk, hogy a nők előszeretettel tárolnak az autóban ilyesmit, azonban mindössze 9% tart harapnivalót a gépjárműben. A kutatás kitért arra is, hogy a sofőrök szoktak-e vezetés közben káromkodni. A budapesti és vidéki nagyvárosi férfiak mintegy háromnegyede gyakrabban vagy ritkábban, de szokott káromkodni, és a nők között is nagyon hasonló az arány. Érdekesség, hogy a kistelepüléseken élő férfiak közel harmada, a nőknek pedig kevéssel több mint harmada nem használ csúnya szavakat vezetés közben. A kutatásból jól látszik, hogy ahogy öregszünk, annál kevesebbet káromkodunk. A fiatalabb korosztály 43%-a gyakran, míg az idősebbek mindössze 16%-a káromkodik rendszeresen a volán mögött. „A fiatalok káromkodása gyakoribb, aminek azért az erőfitogtatás az elsődleges motivációja. Gyakran tapasztalható, hogy a férfiasság kifejezésére is ezt a módszert alkalmazzák, szinte kötőszóként. Gyorsan célba érni, hamar megoldani, a fiatal vezetőknél gyakoribb ez az elgondolás. A kor előrehaladtával a vezetés tekintetében is nő a türelem. Az elfogadás – mint tény – az idősödő személyiségben bölcsen előtérbe kerül” - tette hozzá Timár Zita, pszichológus. Lapozz a cikk folytatásáért!
Lapozz a cikk folytatásáért!
Fotó: 123RF.com
Oldalak

This is a modal window.