A skinny shame jelenségről: bizony, a vékony lányokat is érik bántások
Néhány évvel ezelőtt a brit reklámszabványok hatósága (Britain's Advertising Standards Authority) betiltotta a Gucci egyik kampányát (Gucci's Cruise 2016 campaign), mert úgy ítélték meg, túl egészségtelen képet reklámoz az ideális női testről.
Mi történt ezután?
Az ilyen és ehhez hasonló döntések számos (és számtalan) divattervezőt, bloggert inspiráltak különböző plus size kampányok megalkotására és ezek hatására szép lassan megerősödött a body shame mozgalom, amelyről korábbi cikkünkben írtunk.
Mi történik azonban, ha az eszme, amelynek alapvető üzenete éppen az lenne, hogy ne szégyelld a tested, túlságosan egyoldalúvá válik?
Manapság egyre elterjedtebb – főként a közösségi médiában –, hogy egy lányt épphogy a túlzott vékonysága miatt tesznek céltáblává. „Negyven kiló vasággyal”, „Elöl deszka, hátul léc”. Ismerősen csengenek? Az emberek alapvetően hajlamosak könnyebben beskatulyázni egy vékony lányt az „önbizalomhiányos”, vagy „anorexiás” kategóriába, pedig egyáltalán nem biztos, hogy erről van szó.
A folytatásért lapozz a következő oldalra...