„Nem tudom elhinni, hogy olyan világban élek, ahol élőben nézhetem a harmadik világháború fejleményeit TikTok-on”

Miért tölt be kiemelten fontos szerepet a közösségi média az orosz-ukrán háborúban és mitől más ez, mint a korábbi konfliktusok esetében? Egy netnográfiai kutatás ezekre a kérdésekre kereste a választ.
Háború az online térben
Az orosz-ukrán konfliktus sok szempontból állította váratlan helyzet elé az európai társadalmakat. Kevesen számítottak a modern diplomácia működése mellett ilyen súlyos fegyveres konfliktus kialakulására Európa területén, a közösségi média korában pedig az állampolgárok sosem tapasztalt módon voltak képesek hangot adni megdöbbenésüknek az interneten. A közösségi média forradalomként is emlegetett Arab tavasz során már tapasztalhattunk a mostanihoz hasonló állapotokat az online térben, azonban a platformok szerepe azóta jelentősen nőtt. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy a közösségi média csatornákat nem csak a felhasználók használják információk továbbítására és információszerzésre, hanem a vezető politikusok és tisztségviselők is. Gondoljunk csak arra, hogy az utóbbi napokban hány bejelentésről értesültünk Twitterről és Facebookról, nem is beszélve az ukrán elnök által, a hadszíntérré vált Kijevből közvetített élő videókról.
Az Ynsight Research csapata a netnográfiai kutatás során megvizsgálta az orosz-ukrán háborúval kapcsolatos online megjelenéseket, arra fókuszálva, hogy a mostani elsősorban közösségi médiában zajló kommunikáció miben különbözik a korábbi konfliktusok online megjelenésétől.
Az eredményekért kattints a galériára!
Leadfotó: 123rf.com, Forrás: Ynsight Research Kft., Fotó: instagram.com/apolloniosvolley
Oldalak
