Amiről Hollywood nem akarja, hogy tudj: így készülnek a mozis trailerek
Kiderült a titok.
Egy jó trailer aranyat ér
Egy film marketingkampányának mindig szerves része az előzetes vagy, ahogy angolul hívják, a trailer. Tudjátok, ezek azok a néhány perces kedvcsinálók, amik felvillantják a történet legfontosabb szálait, a főbb konfliktusokat és szereplőket, mindezt persze piszkosul látványosan, majd pedig egy abszolút nem egyértelmű lezárással arcul csapnak. Rendkívül sok múlik azon, milyen az előzetes - ha jól van összerakva, akkor felkelti az érdeklődésedet, és hogy választ kapj a benned felmerülő kérdésekre, azonnal rohansz a moziba jegyet venni.
Ez például egy igen ütős darab
Visszatérő elemek, bevált sémák
Az idők során észrevehetően kialakult egy séma, tele bevált és tökéletesen használható elemekkel, amik alapján a kreatívok felépítik a trailereket. Leginkább a hollywoodi blockbustereknél lehet észrevenni, hogy tulajdonképpen egy kaptafára készülnek. Ezt persze a nagy stúdiók valamilyen szinten próbálják titkolni, de ha valamit valakik egymás után sokszor, újra és újra meglépnek, az előbb vagy utóbb feltűnővé válik, az a bizonyos csontváz pedig előkerül a szekrényből. Erre reflektál egy zseniális magyar videó, ami viccesen mutatja be, hogyan épülnek fel a klisékből összerakott trailerek.