Gianni a boldogságról: Szerinte ez a hatalmas különbség az olaszok és a magyarok között

Március 20. a boldogság világnapja, ennek apropóján érdekes kutatást készített a KOMETA arról, minket, magyarokat mi tesz boldoggá és úgy általában mennyire érezzük magunkat jól a bőrünkben. A márka egy különleges ebéddel egybekötött sajtótájékoztatón ismertette a kutatás eredményeit a népszerű olasz séf, Gianni Annoni éttermében. A rendezvényen mi is ott lehettünk és a sztárszakácsot is kifagattuk arról, hogyan látja ő a magyarok és az olaszok hozzáállását a boldogsághoz.
Vajon mennyire boldogok a magyarok?
A március 20-i boldogság világnap apropóján a KOMETA - amelynek ügyvezetője a szintén olasz származású Giacomo Pedranzini - felmérte, hogy mennyire érezzük magunkat boldognak, mi tölt fel minket. A 2025 márciusában végzett reprezentatív felmérésben részt vevő magyarok 54 százaléka kimondottan boldog vagy vannak ugyan boldogtalan pillanatai, de többször érzi magát boldognak, mint boldogtalannak. Tízből hárman (29%) fele-fele arányban boldogok vagy boldogtalanok. A fennmaradók többsége néha boldog, de inkább boldogtalan. 4 százalék vallotta magát boldogtalannak. A felmérésből kiderül, hogy a 16 és 29 év köztiek körében van a legtöbb boldog (58%), őket követik a 60 év felettiek (55%). A legtöbb boldogtalan a negyvenesek között van; körükben majdnem minden 4. válaszadó bevallása szerint boldogtalan vagy többször boldogtalan, mint boldog.
De vajon törekszünk-e a boldogságra vagy úgy gondoljuk, hogy az jár? A magyarok 49 százaléka igyekszik mindenben megtalálni a jót. A vállalat felmérése alapján a többség (58%) úgy gondolja, hogy a boldogság belső munka eredménye. Vannak, akik ezt gondolják, de ennek ellenére nem keresik (6%), és vannak, akik sokáig keresték, de már letettek róla (10%).
A terített asztal a boldogság forrása – fontos a társaság és az étel is
A családdal, barátokkal eltöltött idő sokakat boldoggá tesz. A magyarok 45 százaléka naponta legalább egyszer együtt eszik a családjával, barátaival. A KOMETA felmérésében részt vevők háromnegyede úgy gondolja, hogy a közös étkezésektől boldogabbak leszünk. Minden másodikuknak a jó társaság és a finom étel egyaránt fontos. A közös étkezések olyannyira feltöltenek minket, hogy minden ötödik válaszadót már az is felvillanyozza, amikor családi, baráti összejövetelt tervez. A finom étel és a boldogság közti kapcsolatra utal az is, hogy minden negyedik magyart boldoggá tesz, ha finomakat főzhet másoknak.
Vajon boldogabbak az olaszok, mint a magyarok?
Gianni Annoni olasz származású magyar étteremtuladonos, műsorvezető és kétszeres édesapa jól ismeri mindkét nemzetet, így sokat tud arról, milyen hozzáállásbeli különbségek jellemeznek minket, ami kihat arra is, hogyan éljük meg az élet apró és nagy örömeit. A sztárszakácsot arról is kérdeztük, az ő családjában mennyire jellemző, hogy közösen állnak neki főzni vagy enni. Nézd meg a videót!
Filmek, sorozatok, természet, zene, főzés – ezektől érezzük magunkat boldognak
A főzés és a közös étkezés is feltölti tehát a magyarok jelentős részét, de mik azok a tevékenységek ezeken túl, amelyektől különösen boldogok leszünk? – tették fel a kérdést a kutatásban. A dobogó élére a 16 és 29 év közti korosztályt eltekintve a filmnézés, sorozatnézés került. A 16 és 29 éveseknél a zenehallgatás került az élre, de szorosan utána náluk is a filmek, sorozatok szerepelnek. A második legnépszerűbbnek az bizonyult, hogy a természetben vagyunk, amit a zenehallgatás, majd a már említett főzés követnek. A nőknek nagyobb boldogságot ad a séta, az olvasás és az olyan játékok, mint a sudoko vagy keresztrejtvény vagy az, ha finomakat főzhetnek másoknak. Míg a férfiakat inkább feltölti a mozgás, sport, kulturális programok, az online játék és a hobbijuk, mint a nőket. A kávézás a harmincon túliaknak sokkal inkább boldogságfaktor, mint a fiatal felnőtteknek. Az evést pedig sokkal inkább kapcsolják össze a boldogsággal a negyven alattiak, mint az afölöttiek. A séta a lista 9. helyén végzett és a nőknél került be a top10-be, míg a férfiaknál az aktívabb sport került bele.
Leadfotó: Femcafe
Fotó: KOMETA
Oldalak

This is a modal window.