Kielemeztük a Dániel nevet, meghökkentő, mire jöttünk rá
![](https://www.femcafe.hu/sites/default/files/styles/story_hero/public/default_images/image_not_found.jpg?itok=cxG_mT8U)
Nevünkben a sorsunk - tartja a mondás, úgyhogy új sorozatunkkal azoknak szeretnénk segíteni, akik éppen gyermekáldás elé néznek és névválasztás előtt állnak, illetve azoknak, akik szeretnék megtudni, milyen tulajdonságokkal ruházza fel őket a nevük. A legújabb részben a Dániel nevet elemzi szakértőnk, Kárászné Tomanó Ágnes grafológus szakoktató, szaktanácsadó. Olvass tovább!
Dániel – 1D; 1á; 1n; 1i; 1e; 1l
Szórakoztató grafológia
A cikk a szórakoztató grafológia egyik példája, melynek nincs köze a hagyományos íráselemzéshez. Grafológusunk abból a feltételezésből indul ki, hogy a születési nevünkben szereplő betűk ugyanúgy felruházhatnak tulajdonságokkal, mint ahogyan azt a születéskori csillagállások is teszik. Tőlünk függ, hogy a későbbiekben hogyan használjuk a betűk adta lehetőségeket, azaz hogyan írjuk le őket.
A „D” betű két terület szimbólumát is hordozza: a szellemi megmérettetésre, és a gyermekkori családra egyaránt utalhat. Aki a nyomtatott betűhöz hasonlóan írja „D” betűjét, az olvasottságot, átlagnál magasabb műveltséget, tudományos érdeklődést jelez.
Az „á” és az „a” betűk a munkaterületet, a tevékenység módját és mikéntjét szimbolizálják. Tulajdonosai szeretnek elmélyedni valamilyen tevékenységben, örömmel vesznek részt feladatmegoldásokban. Kisgyermekként is képesek –életkoruk függvényében- hosszabb ideig foglalatoskodni valamivel. Fontos megvizsgálni, hogy az oválnak és a „lábának” azaz a betű kerek részének és a végvonalának magassága azonos-e. Amennyiben a végvonal magasabb, - amolyan rövidszárú „d”-re emlékeztet – abban az esetben a betű tulajdonosának nagy feladatot jelent a munkája, „túlnő” rajta. Ellenkező esetben, ha a végvonal alacsonyabb a kerek rész magasságánál, tulajdonosának nem jelent szellemi kihívást a munkája, szellemi képességeihez mérten alulfoglalkoztatott.
Az „n” kapcsolati szimbólum. Nem a párkapcsolatot jelképezi, hanem írójuk kisebb létszámú létszámú táraságokhoz fűződő viszonyáról ad felvilágosítást. Érdekes következtetést vonhatunk le a betű törzsvonalainak (függőleges vonalak) kapcsolási módjáról. Aki fent, árkáddal köti össze ezt a két vonalat úgy, ahogyan az iskolában tanulta, óvatosabb, megfontoltabb a barátkozások terén. Aki viszont „u” betűre emlékeztetően alul köti össze a két törzsvonalat, barátságosabb, elfogadóbb a kapcsolódások terén. Aki fonalasan, leginkább egy leejtett fonaldarab alakjára emlékeztetően írja nem csak „n”, hanem „m” betűjét is, ők erős empátiás képességgel rendelkeznek, valamint jó a diplomáciai érzékük is.
Az „i” betű magassága tulajdonosának önértékelését, önbecsülését, önmagához való viszonyát jelzi. A rajta lévő ékezet gondolkodásuk sebességére utal. A jobbra, szinte a következő betű fölé helyezett ékezet jelzi tulajdonosának átlagosnál gyorsabb gondolkodását. Amennyiben az „i” betű pontját a betűtengely vonalába rajzoljuk, úgy pontos, precíz gondolkodást tudhatunk magunkénak.
Az „e” betű a magyar nyelv leggyakrabban használt magánhangzója, mely a betűszimbolikában a szívet, írójának érzelmeit jelöli. Hogy ezeket milyen mélységekben élik meg, vagy mutatják ki, az sok egyéb tényezőtől is függ, például a születési horoszkópjuktól. Még egy érdekes dolgot tudhatunk meg ennek a betűnek a leírásából: itt jelződik, ha írójának valamilyen fel nem dolgozott, gyermekkori érzelmi traumában volt része. Ilyenkor ezeknek az „e” betűknek a hurokrésze összetapad, „i”szerű alakzat képződik helyette.
Az „l” a tudás, az intelligencia betűje. Hurkos betűként tanultuk írni az iskolában. Aki gyakran „elfelejti” berajzolni a hurkot ebbe a betűbe, azt nem sok öröm, dicséret érte tudásával, vagy tudásvágyával kapcsolatosan. Az „l” betűt nem csak a tanulás, hanem a tanítás betűjeként is számon tartja a betűszimbolika. Aki a középzóna (a, o, m, n, v, s, i, stb.) területén belül „keresztezi” a két hurokszárat, az jól tud tanítani, vagyis ismereteit mások számára érthetően tudja továbbadni, elmagyarázni. Akkor viszont, ha a két hurokszár nem keresztezi egymást, mert 1-2 mm vonalhiány keletkezik, így a hurokterület nem záródik, ez feledékenységre utaló jelzés lehet az írásban.