Boldog iskolába járhatnak a jövőben a gyerekek - Országos kezdeményezést indított a Jobb Veled a Világ Alapítvány
Mai rohanó világunkban sokszor épp a legfontosabbakra, a felnövekvő generációra nem jut elég idő. A gyerekek jólléte a szülői nevelés mellett függ az óvodától és az iskolától és a benne dolgozóktól is, hiszen csak boldog, nyugodt szakemberek tudják felkészíteni a jövő nemzedékét egy boldogabb életre. Ezt felismerve indította el a Jobb Veled a Világ Alapítvány a Boldogságóra programját, mely a pozitív pszichológia kutatásaira épül és melynek keretében az oktatási-nevelési intézmények most Boldog Iskolákká válhatnak.
A boldogság a kulcs
Amerikai kutatások szerint a boldog gyerekek önbizalma erős, képesek pozitívan gondolkodni, egészségesek, hisznek magukban, mernek a felnőttektől segítséget kérni, kreatívak és könnyebben megtalálják a kiutat az őket megérintő problémákból. A jövő kiegyensúlyozott, sikeres és elégedett generációja most fejlődik, így a gyakorlatias, kellemes és tartalmas élet elsajátításához szükséges játékos fizikai tevékenységek, pozitív szülői és nevelői megerősítés, az örömteli elfoglaltságokra való szoktatás nem várathat magára. Ezt célozza a Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogság Intézetének Boldogságóra programja is, melyhez eddig több, mint 1300 pedagógus csatlakozott, és amelynek fővédnöke Prof. Dr. Bagdy Emőke.
„A foglalkozások célja nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a fiatalok elé, hanem hogy vezérfonalat adjon a gyerekeknek arra, hogy könnyebben birkózzanak meg a problémákkal, könnyebben vegyék a kihívásokat, valamint a testi-lelki egészségmegőrzés tanulmányozására adjon lehetőséget. Mindezt nagyon szigorú, empirikus kutatásokkal támasztjuk alá. Vagyis az órák lényege a személyiségfejlesztés, a pozitív életszemléletre való képesség elsajátítása" – avatott be a részletekbe Bagdi Bella, az alapítvány elnöke.