Inspiráló nők

Freshka-lányok: Minket mindig előremozdítottak a nézeteltérések

A kézműves, designer világban a kreativitásban, tehetségben nincs hiány nálunk. De hogy vicces-bájos külsejű, egyedi horgolt figurák készítésével egy majd’ száz nagymamát foglalkoztató vállalkozást hozzon össze két nő, az már szokatlan teljesítmény. A designer Donner Andrea és az eredetileg történelemtanár Mike Tünde, a Freshka két alapítója épp ezt tette.

"Összességében elégedettek vagyunk"

Vissza tudtok emlékezni az első pillanatra, amikor megtapasztaltátok a közös munkátok sikerét?

Mike Tünde: Nagyon hamar jött, és hasonlóan éltük meg. Amikor megszületett Zebulon, az első figura, és megjelent az első kollekciónk, szerettünk volna bejutni a WAMP-ra (vasárnapi művészpiac). Talán még nem is készültek el a hivatalos fotók, amikor jött a felkérés a piac szervezőitől. Látták, kik vagyunk, mit csinálunk, és meghívtak minket. Ez egy egyértelmű pozitív visszajelzés volt rögtön az elején.

Munkát adtok közel száz nagymamának, megváltozott munkaképességű nőnek. Afrikai árvaházat támogattatok, csapatépítő tréningeken kórházi falakra festettetek mesevilágot. Láthatóan fontos nektek a társadalmi szerepvállalás. Segíthette ez a Freshka gyors felfutását?

Donner Andrea: Azt nem tudom, hogy a sikerünkre van-e igazán hatása. Bár nem ezzel az elhatározással futottunk neki, kiderült, hogy a nagymamák a mi embereink. Nagyon szeretnek velünk dolgozni, mert hasznosnak érzik magukat, olyasmit csinálnak, amit amúgy is, csak most egy kis pénzt is kereshetnek vele. Bármikor horgolhatnak, például amikor délután letették az unokát aludni, vagy utazás közben. Nekünk pedig ők jelentik a szuper munkaerőt, mert húsz-harminc év horgolói tapasztalattal bírnak, ami a fiataloknak kevésszer adatik meg. Emellett meg nekünk tényleg fontos, hogy ahogy tudunk, támogassunk. Tény, ez ismertséget is hoz a cégnek, új közegeket érünk el egy-egy akcióval, vagyis mindkét félnek jó.

Bár gimnáziumi iskolatársak voltatok, a közösségi média hozott újra össze titeket, amit aktívan használtok a márkaépítésben is. Például legutóbb egy kedves videóval kampányoltatok, hogy kijuthassatok a nürnbergi nemzetközi játékkiállításra. Sikerült célt érnetek?

Andrea: Nem, de akik próbálkoztak már itthon közösségi finanszírozással, azok óva intettek attól, hogy csodát várjunk tőle. Összességében elégedettek vagyunk a kampánnyal, jót tett a cégünk ismertségének. De számolnunk kellett volna vele, hogy itthon nem nyúl mindenki könnyen a zsebébe anélkül, hogy bármiféle ellenszolgáltatást kapna érte.

Fotók: Femcafe/Debreczeni Zita

Oldalak

Video Ha ezt csinálja a mobilod, éppen most lopják az adataidat
Inspiráló nők
Lifestyle
Az érintett termékek nem megfelelő dugóval rendelkeznek, vagyis használatuk akár áramütést is okozhat - hívja fel rá a figyelmet az IKEA friss közleménye.
Lifestyle
Palackvisszaváltás házhoz szállításnál? Meglepően hangzik, de immár ez a megoldás is a mindennapjaink részét képezi.
Lifestyle
A mikrohullámú sütő ma már a konyha egyik alapvető tartozékának számít. Lehetséges azonban, hogy soha többé nem akarsz majd élelmiszert melegíteni a saját eszközödben, ha eláruljuk, mire jöttek rá a...
Lifestyle
Számos népszerű tévésorozat szinte ugyanabban a pillanatban kerül majd le a tévéképernyőről, ugyanakkor a közönség régi-új tartalmakkal és eddig sosem látott produkciókkal is találkozhat majd a...
Home&Design
Éppen azon gondolkozol, hogyan lehetne feldobni a nappali vagy éppen a hálószoba egyhangú megjelenését? A megoldásért nem kell messzire menni, csak egy kicsit bevállalósnak lenni.
Lifestyle
Gyerekként az egyik első szabály, amit megtanulunk, hogy ne beszéljünk idegenekkel. Holott nem is sejtjük, milyen kedvező hatással lehet a mindennapjainkra egy-egy rövid beszélgetés, például egy...