Ilyen hatással van a pandémia a szépségiparra: ez rejlik a vásárolt kozmetikumok gyártása mögött
Kevesebb dekorkozmetikum, több hatóanyag – így változtak a magyarok szépségápolási szokásai a pandémia alatt.
Sikerrel zárták az évet
Az utóbbi évek tudatosabb vásárlókat, míg a járványhelyzet átalakuló keresletet hozott a kozmetikai és szépségiparban. A magyar Helia-D tapasztalatai szerint a járvány kevésbé volt hatással a forgalomra, de néhány ellátási csatornában már jelentkeztek problémák: egyes csomagolóanyagok, például pumpák, tégelyek és a készítményekhez szükséges néhány speciális anyag is több hónapos késésben van. Az cég árbevétele a folyamatos termékfejlesztéseknek köszönhetően a piaci nehézségek ellenére tavaly elérte a 2 milliárd forintot. Idén új márkák és közös vállalkozások indulnak, és egy többszáz milliós beruházás keretében épül az új, korszerű eszközökkel felszerelt gyógynövény feldolgozó üzem és fejlesztő labor Veszprémben.
Nagyot ütött a kozmetikai iparon a koronavírus-járvány, a McKinsey tanácsadó cég összefoglalója szerint 2020-ban globálisan 33 százalékkal esett a dekorkozmetikumok forgalma, míg a szépségápolási kategóriában az összesített kiskereskedelmi forgalom 15 százalékkal csökkent. Azonban 2022-re éves szinten újra növekedést várnak a szakértők.
Lapozz a folytatáshoz!