Botrány a divatiparban: ezzel a lépésükkel már túl messzire mentek ezek a ruhamárkák

Súlyos vádak értek több népszerű vállalatot is, amiért olyan helyről „vettek kölcsön” pár motívumot, ahonnan nagyon nem kellett volna.
Az egyik legsúlyosabb vád, a kulturális kisajátítás
Mexikó kulturális kisajátítással vádolja a Zara, az Anthropologie és a Patowl ruházati márkákat – írja az MTI. A mexikói kormány azt állítja, hogy a cégek a mexikói őslakosok művészetének motívumait használták fel kollekcióikban anélkül, hogy az érintett közösségeknek valamilyen haszna lenne a ruhák eladásából.
A mexikói kulturális minisztérium levélben kért magyarázatot mindhárom globális vállalattól arra, hogy „milyen alapon sajátítanak ki kollektív tulajdont". A szaktárca szerint mindhárom cég a dél-mexikói Oaxaca államban élő őslakos közösségektől származó motívumokat használt fel.
A világ legnagyobb ruhaipari vállalatához tartozó, az Inditex tulajdonában álló Zarát azzal vádolták meg, hogy a mixteca őslakos közösség mintáit hasznosította fel egy mentazöld színű, hímzésekkel díszített ruhája tervezésekor. A kulturális minisztérium állítása szerint ez a minta olyan ősszimbólumokból áll, amely a közösség környezethez, történelemhez és világnézetéhez köthetők, amelyek évszázadok óta a helyi nők identitásának részei, és hagyományosan legalább egy hónapig tart az elkészítésük.
Az Inditex közleményben reagált a vádakra, amelyben leírták, hogy az említett ruha elemeit nem szándékosan emelték át a mexikói kultúrából. A másik két kulturális kisajátítással vádolt márka egyelőre nem kommentálta az eseményeket.
Nem ez az első eset, hogy Mexikó népi motívumainak másolásával vádol meg ruházati céget. Galériánkban összegyűjtöttük a legfontosabb eseteket.
A celebritás olyan divathullámot akar meglovagolni, amit legszívesebben mindenki a feledés sötét pincéjébe űzne.
Leadfotó: 123rf.com
Oldalak
This is a modal window.