Fashion&Beauty

Egy magyar mesterfodrász Londonban

Egy angliai fotózáson beszélgettünk Bódi Ákos mesterfodrásszal,  a TIGI oktatási igazgatójával karrierről, trendekről és magénéletről.

Bódi Ákos belső indíttatásból indult el tíz éve Amerikába, ahol a kemény munka mellett az angol nyelvet és a pozitív látásmódot is elsajátította. Jelenleg Londonban él feleségével, és a TIGI márka oktatási igazgatójaként dolgozik. London központjának közelében, egy elhagyatott épületben az új hajkollekciójuk fotózásán találkoztunk vele. Szakmájának szeretete, az alázat, a kitartás, a tettvágy és a megfeszített munkatempó okozta „gyűröttség” is mind-mind egyszerre öltött testet benne.

Fodrásznak készültél vagy véletlen egymásratalálás volt?
Nem készültem. Abszolút véletlenül az ölembe esett a lehetőség, amikor az iskolát abbahagytam. Gyerekkoromban egy utcában laktunk a későbbi mesteremmel, Szabó Imre bácsival, aki mondta a papámnak, hogy menjek be hozzá a fodrászatba, aztán majd meglátjuk... Már az első napon jól éreztem magam, így ott maradtam. Az alapokat és a nyitott látásmódom itt szereztem meg.
 
 
Amerikába már fodrászként mentél ki?
Igen, akkor már 6 éve fodrász voltam. Akkor még azt hittem, hogy nagy tudással rendelkezem, de most így visszagondolva ezt már másképp látom. Ahogy az ember egyre többet tud, úgy látja, hogy mennyi mindent nem tud még. Ahogy egyre tapasztaltabb az ember, egyre jobban kitágul a világ, és látja, hogy mennyi lehetősége van még. Most például nagyon érdekel a maszkmesterség. Szeretnék majd egyszer Hollywoodban nagy produkciókban maszkokat készíteni.
 
Nagyon motivált vagy. Mit tanácsolsz azoknak, akik még a pályájuk elején járnak?
Én azt látom a saját példámon, hogy agyban, testben, lélekben ott kell lenni. Akarni kell. Nem lehet fél seggel kibekkelni a köztes időpontokat, mindig ott kell lenni. Oda kell menni, pofátlanul akarni kell! Kapcsolatokat kell kialakítani, tanulni és tapasztalni kell. Az ember nem kerül be a szakmába csak úgy. Keményen kell dolgozni. 10-20 év munkájával értem el a helyem. Munkával minden elérhető.
 
Feleséged itt ismerted meg?
Őt Amerikában ismertem meg, akkor modellként dolgozott. Azóta már profilt váltott, dolgozott egy leukémia alapítványban - ő közegészségügyet tanult az egyetemen. Most a kárpitosmesterség érdekli, és ezt tanulja.
 
A sok utazásod ellenére, hogy tudtok harmonikus kapcsolatot fenntartani?
Ő engem így ismert meg, elfogadja, hogy nekem ez a hivatásom. Modellekkel dolgozom, járom a világot, az én karrierem erről szól. Az évben 25 hétvégét turnézással töltök, de ugyanakkor a többit vele töltöm. Munka után bedugom a fülembe az iPad-em és teljesen kikapcsolok amíg hazaérek. Otthon már nem foglalkozom a munkával, beszélgetünk, lazítunk, zenét hallgatunk.
 
Ha jól tudom, nem szeretnél már Magyarországon élni…
Egy évben többször is megfordulok Magyarországon, de sajnos általánosságban nagyon negatív az emberek hozzáállása a dolgokhoz. Amikor otthon vagyok, akkor a rokonok és a barátokkal való találkozók után sietek mindig vissza, mert itt más a levegő, a hangulat és a közérzet. Itt érzem már otthon magam a feleségemmel. Londont nagyon megszerettem.
 
Mit csinálsz tulajdonképpen a TIGI-nél?
Büszkén vallom, hogy fodrász vagyok, de valójában már 8 éve nem dolgozom szalonban. A TIGI oktatási vezetőjeként a TIGI image-ének kialakításában is részt veszek és az időm nagy részében azon dolgozom, hogy az általunk kreált új irányvonalak a világ minden pontjára eljussanak. Saját fotóstúdiónkban dolgozom, fotózunk, videózunk, az utómunkában is részt veszek.
Kidolgozzuk a koncepció összes elemét, a stílust – az egészet egy kerek egésszé varázsoljuk. Azt látom a legtöbb fodrász cégnél, hogy csak a hajra meg a sminkre figyelnek, és nincs meg körülöttük az az életérzés, ami az egészet beteríti. Mi úgy dolgozunk, hogy kialakítjuk a totál koncepciót, az üzenetet, amit aztán átadunk. Az a legfontosabb számunkra, hogy mi az az üzenet, amit kifejezünk a közönség felé. Megkapjuk a költségvetést és ennek megfelelően meghatározzuk, hogy mennyit tudunk a ruhákba, a stylingba fektetni, és kitaláljuk, hogy azt hogyan tudjuk a különböző országokban átadni. Ez egy elég komplex dolog. Amit itt a fotózáson látsz, az egy bulinak tűnik, de valójában egy jól kitalált koncepció van mögötte. Ahogy egy művészt is fel szoktak építeni, kitalálnak egy stylingot, megalkotnak egy világot köré, mi is ugyan úgy megteremtünk egy hangulatot a hajkollekcióink mellé.
 
Hányan dolgoztok ezen a produkción?
Itt a helyszínen körülbelül húszan vagyunk – fodrászok, sminkesek, modellek, fotósok, operatőrök, a háttérben meg még nyolcan-tízen dolgoznak a vágáson, a zenei elemeken, az utómunkán. Ilyenkor már azt tervezzük, hogy hogyan épül majd fel a hajshow, amit Amerikában, Ázsiában és majd Európában bemutatunk. Mindennek klappolnia kell, minden egy nagy kirakós része.
 
Közel tíz éve ebben a munkakörben dolgozol. Hogy tudsz megújulni, kreatív maradni?
Mi nem kreáljuk a divatot, mi tolmácsoljuk a divatot. Mi a divatból merítünk évről évre, a divat kimeríthetetlen. Ebben van egy körforgás, egy innováció. Fiatalokkal dolgozunk, ez a fiatalokról szól. Amit a fiatalok akarva vagy akaratlanul hordanak, az lesz holnap a divat. Ez folyamatos inspirációt jelent számomra.
 
Ki dönti el, hogy szőke, barna, vörös, göndör vagy egyenesszálú lesz a divat?
Nincs már ilyen. Az egész az egyéniségről szól. Arról, hogy az egyén hogyan találja meg a magához leginkább illő frizurát? Az önbizalomról szól. Az hogy göndör, kreppelt, hullámos, vörös vagy szőke teljesen mindegy, a lényeg, hogy a bőrödben hogy érzed magad a legjobban? Ha meglátod a kampányunk, akkor az egy érzés, nem lehet másképp leírni.
Ha megnézel egy nagy divatház reklámkampányát, akkor az az elérhetetlenségről szól. Ha megnézel egy TopShop vagy egy H&M katalógust, akkor az olyan mintha te is ott lennél közöttük. Ez elérhető.
 
Ti kihez akartok szólni a TIGI-vel?
Változó. Mi szeretnénk mindenkihez beszélni. Van olyan kampányunk, ami nagyon elrugaszkodott, olyan mintha lejöttek volna az idegenek az űrből. Olyan kreativitás van benne, ami abszolút nem valós, de olyan gyönyörű a hatása, hogy vonzza a tekintetet. Amit most fotózunk, az a mindennapi piszokról szól, amiben élünk. Ez a helyszín bárhol is lehetne. Ezzel próbálunk mindenkihez szólni, hogy mindenki tudjon azonosulni vele. A vastag pénztárcájú embertől a tanulókig.
 
 
 
Hogy néz ki és miből áll egy új kollekció bevezetése?
Különböző és sokrétűmédiumot használunk ahhoz, hogy egy kollekció beépüljön a köztudatba. Elsősorban a fodrászokat próbáljuk befolyásolni, ami nem nehéz, mert ők évről évre éhesen várják az új információt.  Ehhez az állandó turnék, bemutatók és szemináriumok szolgálnak alapul. A nyomtatott illetve digitális média a második hullám, ami természetesen nagyobb közeget ér el a imidzsel. A világháló alap és elkerülhetetlen az információáramlásban. A szakmai magazinokban és divatlapokban úgyszintén erősen jelen vagyunk a világ minden részén, mind reklámokkal, mind a szerkesztőségek által összeállított anyagokkal.
 
Mikor láthatunk Téged Magyarországon?
A következő tervezett fellépésünk szeptemberben lesz otthon, előreláthatólag Pesten, Nyíregyházán, és Pécsen. A pontos helyszíneket és dátumot a magyarországi forgalmazótól tudhatjátok meg (Diva Kft. - http://www.tigi.hu/). Minden kollégát illetve kíváncsi divatbetyárt szeretettel varunk az ország bármelyik pontján...
 
A TIGI nemzetközi oldala:
http://www.tigihaircare.com

 

Egy igazán látványos hajshow: 

 

Szöveg: CET

Oldalak

Video Kedvenceikről meséltek a kutyabarát sztárok
Fashion&Beauty
Lifestyle
Gmail címe szinte már mindenkinek van Magyarországon. A Google ügyel is általában a fejlesztésekre, de ez valahogy elkerülte a figyelmüket.
Sztárok
És amellett sem lehet szó nélkül elmenni, mennyire hasonlít gyönyörű édesanyjára.
Christmas
Szeretnéd tudni, mit tartogat számodra az idei karácsony? Most könnyedén kiderítheted! Csak pillants a képre, és az első három szó, amit észreveszel, megmutatja, mire számíthatsz az ünnepi időszakban...
Egészség
A C-vitamin szedése nagyon fontos a téli hónapokban, viszont ennél is meg kell húznunk a határt, különben kellemetlen panaszokba futhatunk bele.
Christmas
A piaci kereskedők előrejelzése alapján idén a fenyőfaárak átlagosan 5-10 százalékkal alakulhatnak a tavalyi szint felett – közölte az MTI.
Home&Design
2025 legtrendibb hálószobai eleme nem csupán divatos, hanem valódi forradalmat hoz az alvás és az ébredés világába.