Anh Tuan a vietnámi-magyar divattervező
A vietnámi gyökerekkel rendelkező magyar tervezővel, Anh Tuannal beszélgettünk, akinek titka többek között a különleges anyagkezelésben rejlik, melyet ő maga fejlesztett ki. Az interjú aktualitását az adta, hogy a tervező kollekciója nőnapi rendezvényünkön, a Femcafe Gastro & Fashion Night-on is bemutatásra kerül.
Melyik kollekciódat láthatjuk a Femcafe Gastro & Fashion Night-on?
Anh Tuan: Az őszi-téli kollekciót fogjuk bemutatni a divatesten, melyet a Távol-Kelet inspirált. Tibet motívumai, világa és színei jelennek meg az öltözékeken és a kiegészítőkön.
Szinte bejártad a fél világot. Ezek szerint általában az útjaidból szoktál ihletet meríteni a kollekcióidhoz?
Anh Tuan: Általában igen, ezért szerencsés helyzetben is vagyok, hiszen amikor utazom, szinte kézzelfoghatóvá válnak egyes kultúrák jegyei.
Utazásaid során melyik város fogott meg a legjobban?
Anh Tuan: Nem szeretem a nagyvárosokat, hanem az igazi inspiráció az ősi kultúrákban rejlik, ahol a mai napig fent maradtak a régi tradíciók és az igazi értékrendek. Ezekből a helyekből nyerek ihletet, nem pedig a friss nagyvárosokból, mint London vagy New York.
A régebbi kollekcióidban sokkal extrémebb darabok is helyet kaptak…
Anh Tuan: Szerintem ez minden tervezővel így van, hogy az elején minden kreativitását belehelyezi egy kollekcióba, majd egy idő után redukálja magát. Ez egy folyamat, haladás az eladhatóság felé: inkább abba az irányba kell menni, hogy hordható és eladható, de mégis kreatív legyen a kollekció. Ez nem jelenti azt, hogy apadna a kreativitás, csak egyszerűen ez nem képzőművészet, hanem iparművészet, ami az iparról, a gyártásról és az eladásról szól. Nagyon fontos tényezőnek tartom, hogy az általam kreált darabok eladhatóak és hordhatóak legyenek.
A ruhák mellett táskákat, kiegészítőket is tervezel. Mi az, amit a legszívesebben alkotsz meg?
Anh Tuan: Ez időszakos nálam, hogy éppen mikor, mit szeretek készíteni, ez a hangulatomtól is függ. Táskákat például kifejezetten szeretek kreálni.
Milyen árkategóriába tartoznak a kreációid? Kik tartoznak a vásárlóközönségedbe?
Anh Tuan: A darabok, amiket tervezek nem is a legdrágább, de nem is a legolcsóbb árkategóriába tartoznak, hanem valahol a kettő között áll meg, bár a termékek ára egy átlagos fizetéshez képest még mindig magasak. Nagyon sok fiatal vásárol tőlem, de idősebbek is megfordulnak az üzletemben. 70%-ban magyarok a vásárlóim, a maradék 30% pedig külföldi vevő.
Van kedvenc divatterveződ?
Anh Tuan: Sokak munkáját szeretem és figyelemmel követem, de kedvencem nincs. Mostanában a legjobban a belga divattervező ház, Dries Van Noten munkái tetszenek.
Hogy vélekedsz a magyar divatról?
Anh Tuan: Azt vettem észre a fiatalokon, hogy amióta betörtek Magyarországra a fiatalosabb vonalat képviselő, elérhetőbb árú márkák, azóta a közízlés javult, amelyet a nagy divatházak is jó irányba formálnak. Nem lehet rögtön az egyik pillanatról a másikra nagyon jól öltözködni vagy jó ízléssel rendelkezni, hanem ez egy folyamat, de mindenképpen jó úton haladnak, csak a változáshoz idő szükséges.