A metroszexualitás új generációja
A piperkőc hímneműek korábban még beérték szoláriummal, drága ruhákkal, manapság azonban mintha már még inkább túlzásba esnének. A jelenség most leginkább a tizenéves korosztályban ütötte fel a fejét.
Metroszexualitás
Metroszexuális jelzővel azt a férfit illetjük, aki sok időt tölt tükör előtt, gyakran jár fodrászhoz, szoláriumba, mindemellett rengeteget költ kozmetikumokra és nyomon követi az éppen legújabb divatot is. Ezek a férfiak azonban nem homoszexuálisak, ugyanúgy a nőkhöz vonzódnak, csak éppen több terméket rejt a piperetáskájuk, és általában a szemöldökük is szedett.
Évekkel ezelőtt mi, nők – akik „konzervatívak” vagyunk, s szeretjük a férfiasabb erősebbik nem képviselőit – ámultunk és bámultunk már akkor is, amikor megláttuk az első rózsaszín teniszpólós, feltűnően „napbarnított” fiúkat az utcán. Nem ítéltük el őket sem, csak egyszerűen azt gondoltuk, ilyen „példánnyal” nem kezdenénk hosszú távú kapcsolatot. A korral azonban a metroszexualitás is változott, s leginkább a tizenéves, érettségi előtt álló fiatal fiúk körében vehetünk észre hatalmas átalakulásokat a tíz évvel ezelőtti példákhoz képest.
A „nőies” férfiak korábban a huszon- és harmincévesek között tűntek fel, az elmúlt hónapokban azonban már a tizenévesek is felzárkóztak a trendhez. Egyre több olyan fiatalt láthatunk, akinek bizony a megjelenése tetőtől talpig pontosan megtervezett – de nem feltétlenül a szavak pozitív értelmében. Az egy dolog ugyanis, hogy valaki hiú és odafigyel külsejére, s megint másik, amikor már szinte csak az érdekli, hogyan néz ki, és mivel a „sztárvilágból” negatív mintákat lát, negatív mintákat is sajátít el.
Világunk egyre inkább felgyorsul, s így a divat is egyre gyorsabban változik, sokszor pedig egészen extrém és „természetellenes” jelenségeket kreál, azonban tudni kell ezek közül válogatni. A képernyőn talán még elmegy, ha „újgenerációs” tinédzsereket látunk – maximum felvont szemöldökkel tovább kapcsolunk –, de más a helyzet, amikor az utcán sorra jönnek velünk szemben ezek a fiatalok. Kérdések és képek jelennek meg a fejünkben – abszolút minden rosszindulat nélkül – , s azt látjuk magunk előtt, hogyan nézett ki tíz évvel ezelőtt még egy tini fiú, illetve hogyan néz ki most.
Legújabb mobil, mélydekoltált izompóló, trendi séró és alapozó
Jellemző az egészen extravagáns, felnyírt frizura, szinte már csak a fej legtetején ücsörög némi haj. A póló mélyen dekoltált, már mások a szabásminták, mint korábban. A fenéken feszül a nadrág, a bokára pedig kecsesen simul rá. A fülekben fekete, apróköves fülbevaló csillog, a kézben pedig a legújabb okostelefon rejtőzik, csak hogy még véletlenül se vesszen el a fonál, mégis mi történik azon a bizonyos közösségi oldalon. A legfontosabb, amiről még nem esett szó, az arc. Ez esetben a szemöldök egy-két miliméteresre kiszedett, az eredeti fazonnak csak a hűlt helye látszik. Az arcbőr és az ajkak szinte csillognak az alapozótól és a szájfénytől.
Ítélkeznünk nem szabad, csak elfogadnunk az újabb változásokat, amiket majd valószínűleg hamarosan még újabbak követnek. Azonban a kérdés mégis megfogalmazódik, mi lesz így a jövőben, sok év múlva azokkal a férfiakkal, akik mellett igazán biztonságban érezzük magunkat, s akik nem a kozmetikus eredményesen végzett munkájával hódítanak meg minket, hanem férfias kisugárzásukkal, humorukkal, egészséges önbizalommal és odaadással?