Fashion&Beauty

Nemzetközi szervezettel indít mentorprogramot a Magyar Divat & Design Ügynökség

Az MDDÜ a neves olasz Istituto Europeo di Designnal együtt kínál lehetőséget a hazai márkák számára fejlődésük és kibontakozásuk céljából. A program részleteiről sajtótájékoztató keretében beszéltek az IED képviselői, Giovanni Ottonello és Jacopo Barghellini.

Mentorprogram

A neves olasz Istituto Europeo di Designnal (IED) közösen indít design SPEED néven mentorprogramot a Magyar Divat & Design Ügynökség olyan már stabil, akár külföldi tapasztalattal is rendelkező magyar formatervezőknek, akik elkötelezettek cégük további fejlesztése érdekében. A megállapodás értelmében az IED szakmai mentorai hat modulos előadássorozatot tartanak a mentoráltaknak, de a program részét képezi személyes konzultáció, illetve egyéni projektmunka is. A cél, hogy a magyar tervezők nemzetközi szinten is elismert designszakértőktől kapjanak támogatást, amely segítségével sikeresen fejleszthetik a márkájukat.

Az IED világszerte ismert olasz designintézet, amely 50 éve működik, és méltán híres oktatóiról, akik a legelismertebb designszakértők közül kerülnek ki. A szakemberek a magyar tervezők számára előzetesen kiküldött kérdőív alapján feltérképezték a cégek egyéni szükségleteit, és ez alapján az MDDÜ szakmai képviselőivel közösen állították össze a képzési csomagot és jelölték ki a meghívott olasz előadókat. A design SPEED mentorprogramban való részvételre az IED és az MDDÜ egy öttagú szakmai zsűri zsűrivel közösen (Dr. Horváth Judit, Magyar Iparművészeti Múzeum Kortárs Dizájn Főosztályának vezetője; Majcher Barbara Magyar Formatervezési Tanács vezető főtanácsosa; Osvárt Judit Design Hét Budapest kurátora; Hosszú Gergely, Red Dot Díjas formatervező; Szőke Gábor Miklós, szobrászművész, designer), szakmai szempontok alapján az alábbi hat márkát választotta ki: KOMONKA, Multifelt, POSITION Collective, sixay furniture, Viaplant és YOZA.

A magyar mentoráltak feladatait egy olasz professzor koordinálja majd, aki lépésről lépésre követi az egyes cégek munkafolyamatait. Az IED által nyújtott oktatási csomag hat know-how modult tartalmaz, valamint egyéni konzultációt és egy személyre szabott projektmunka elkészítését. A hat modul két fő témakörre épül: Design Marketing Program és Design Management Program, melyek az alábbi szakterületekre fókuszálnak a képzés során: Analízis, Kutatás és Üzleti pozicionálás, Innováció, Kreatív management, Termékfejlesztés, Brand management és kommunikáció.

Fontos fejlődési lehetőség

"A szervezetünk mindig is az olyan együttműködésekben és projektekben hitt, amelyek a kreatíviparon belül történő fejlesztésekre és növekedésre koncentrálnak. Nagy örömünkre szolgál ezért, hogy az MDDÜ-vel megkötött együttműködési megállapodás révén kapcsolatba kerülhetünk Magyarországgal, és a helyi formatervezőkkel. Az eddigi tapasztalataink alapján úgy gondoljuk, hogy a magyar designerek számára alapvető fontosságú, hogy megerősödjenek abban az identitásban, amely hidat képezhet a nemzeti tradíció és az egyre sokszínűbb, táguló nemzetközi piac elvárásai között. Az IED képzése pedig ebben is segítséget nyújt nekik" – fogalmazott Giovanni Ottonello, az Istituto Europeo di Design művészeti vezetője.

A design SPEED mentorprogram célja előbbi mellett, hogy a mentoráltak felismerjék cégük, tevékenységük kritikus pontjait, illetve, hogy sikeresen pozícionálják saját márkájukat. Ennek köszönhetően a nemzetközi piacon is jobban megállhatják majd a helyüket, erősítve ezáltal az országimázst is.

"Büszkék vagyunk arra, hogy egy ilyen szakmai múlttal rendelkező intézet oktatóival közösen tudunk tenni a magyar design ágazat fejlesztése érdekében. Az olasz design szcéna kiemelkedőnek számít az európai országok körében, ezért az MDDÜ már korábban is részt vett olasz designeseményeken, legutóbb például a milánói BRERA-n biztosítottunk kiállítási lehetőséget magyar formatervezőknek. A visszajelzések nagyon pozitívak voltak, ez is tovább erősítette bennünk azt a szándékot, hogy olasz szakemberekkel dolgozzuk ki a design SPEED mentorprogram oktatási rendszerét" – mondta el Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője.

A projekt célja az elengedhetetlen tudás átadása.

Fotó, leadfotó: HFDA The Full dog

Oldalak

Video Szerelmi horoszkóp
Fashion&Beauty
Lifestyle
Az egész hazai sajtót bejárta a hír, hogy a Sugár bevásárlóközpontban megnyílt Magyarország első Shein pop-up üzlete. A vállalat nemrégiben cáfolta a boltnyitással kapcsolatos híreket, egyúttal...
Lifestyle
A magyarok 56 százaléka érzi magát magányosnak - derül ki a STADA Health Report 2024-es kutatásából.
Lifestyle
December 10-én megnyitotta kapuit a Shein első hazai üzlete a budapesti Sugár Bevásárlóközpontban, az Örs vezér terén. A közkedvelt divatmárka - amely eddig főként az online platformjairól volt híres...
Lifestyle
A kormány a szerdai ülés alkalmával döntött arról, hogy megemelik a babaváró hitel korhatárát, mivel "indokolt és elfogadható" a családügyi szervezetek ezzel kapcsolatos kérése.
Lifestyle
Ha a hatékony és tartalmas alvás a célod, akkor alaposan meg kell válogatnod, milyen ételeket fogyasztasz lefekvés előtt.
Lifestyle
Pillanatok alatt elkészítheted azt a házi csodaszert, melynek segítségével minden makacs foltot eltüntethetsz a lakásból – ráadásul a pénztárcád sem fogja megérezni.