Csajos az autó: Hyundai i30

A Hyundai i30 egy igazi csajos autó. Eddig is korrekt és kényelmes volt, de idén teljesen megújult, így még modernebb és formásabb lett ez a gyönyörű autó. Kovács Pállal, a Hyundai Holding Hungary Marketing & PR vezetőjével beszélgettünk.

Miért volt szükség az i30 megújulására?

Egy olyan márkától, mint a Hyundai, aki nem elsősorban a design, vagy a merész formatervről vált ismertté a korábbi években, annak nagyon fontos, hogy időről-időre - talán kicsit jobban, mint a versenytársak –, megmutassa azt, hogy a design, vagy a forma terén is képes megújítani modelljeit. Az új generációs i30 már formai megoldásaiban is a mai trendeket tükrözi, s ezáltal már nem csak racionális, hanem igazán emocionális választásnak is számít.

Ezek szerint a jövőben szeretnének nagyobb hangsúlyt fektetni a designra és formatervezésre?

Maximálisan. Körülbelül másfél éve alakult ki az a külső arculat, amelynek jegyében modelljeink készülnek. Ez az ún. folyékony szobrászat formanyelve, amelynek fő jellemzői a természet ihlette formák, lágy ívek. Ha ránézel például az új i30-as modellre, akkor egy abszolút letisztult, viszont egy örök mozgásban levő harmonikus formatervet látsz.

 

Miben változott meg az i30 külsőleg?

Ha egy előző generációs és egy új i30-as modellt egymás mellé állítanánk, könnyebb lenne azt felsorolni, hogy mi nem újult meg. Az új formanyelvnek köszönhetően szinte semmilyen eleme nem maradt meg a régi autónak. Nyilván, a belső nem látható részeinél vannak olyan momentumokat, amelyek azonosak a korábbi autóval, de összességében töviről-hegyire egy új autó született. Az előző modell egy konzervatív vonalvezetésű visszafogott modell volt, ez meg egy modern, mai trendeket tükröző fiatalos autó.

 

A látható változásokról beszéltünk már, de mi van azokkal a módosításokkal, amiket csak a már bent ülők látnak?

A külsővel összhangban a belső tér is teljesen átalakult. A külső formaterv íves vonalai a belső kialakításon is tetten érhetőek. A belső tér kialakításánál az ergonómiára és a kényelemre helyezték a hangsúlyt, amelyet minőségi anyagok használatával tettek teljessé. Fontos kiemelni, hogy rendkívül sok praktikus tárolórekesz található a belső térben és már alapfelszereltség részeként rendkívül sok, más márkánál feláras extra elérhető, így például a belső bézs kárpitok, amelyek világosabbá és trendibbé teszik az autót.

 

 

Ha két szóval kellene jellemezné az új i30-at, mi lenne az a két szó?

Az egyik az feltétlenül a design lenne, vagyis a modell külső formai megoldásai. A másik, pedig a praktikum. Az gondolom, egy olyan autó született, amely rendkívül praktikus, viszont emellett tetszetős látványt is nyújt.


Figyelembe veszik a jelenlegi divatot a tervezésnél?

Abszolút. A Hyundai hatalmas erőket fektetett a modelljei dizájn fejlesztésébe, amelyen a Hyundai európai formatervező csapat munkálkodott. Ennek eredménye az új formanyelv, amely már a mai kor trendjeit tükrözi. Ehhez a divat adta a kiindulópontot: a legnagyobb divatházak trendjei, formatervezési irányvonalai abszolút szerepet játszottak az új formanyelv megteremtésében.

 

Melyik modellt ajánlja a divatot kedvelő hölgyeknek?

Mindenképpen vagy a megújult i30-at vagy a méret tekintetében az egy számmal kisebb, de az egyre népszerűbb egyterű ix20-at. A hölgyeknek általában ezeket szoktuk ajánlani. Akik jobban szeretik az extrém autókat és nyitottabbak az újdonságokra annak a Veloster kupét ajánlom figyelmébe. Ez egy asszimetrikus modell, melynek jobb oldalán 2, bal oldalán pedig egy ajtó található.

 

Mi a legkedveltebb szín a Hyundainál?

Ez modellfüggő. A színes autókra nyitott most a piac, már lassan lecsengenek a fehér és az ezüstös árnyalatok. Új színek például az i30-as modellnél a barna 2 árnyalata, amit nagyon szeretnek a vevők. A barnák mellett a világoskékek és a türkizes árnyalatok dominálnak.


Mit várnak attól, hogy új irányokat találtak? Mik az eddig tapasztalatok az új modellekkel kapcsolatban?

A teljes megújulás, bízunk benne egy új fogyasztói célcsoportot is generál. Az eddigi konzervatívabb vonalvezetésű modelljeink helyét egy modernebb, fiatalosabb modellpaletta váltotta fel, amelynek hatására reméljük egyre többen gondolkodnak Hyundai-ban! Az új modellek fogadtatása nagyon pozitív, nem véletlen, hogy a 2011-es eladási adatok alapján a Hyundai a Top10 márka között volt hazánkban.

 

 

Oldalak

Video Ha ezt csinálja a mobilod, éppen most lopják az adataidat
Sztárok
A kétszeres Oscar-díjas amerikai színész-rendező hosszú esztendők óta ezüstösen csillogó frizurával hódít, most viszont - mindenki meglepetésére - hajszínt cserélt.
Lifestyle
Mi van, ha a legjobb öngondoskodási tippek már a kezünkben vannak – hiszen ezeket tanítjuk a gyerekeinknek is? Ha néha kölcsönveszünk egy-egy praktikát az ő rutinjukból, a felnőtt napok is...
Lifestyle
Vannak csillagjegyek, amelyek kivételes szerencsével rendelkeznek a szerelem terén.
Egészség
Érdemes tudatosan megválasztani, mit fogyasztunk éhgyomorra, mert az első étkezés hatással van az emésztésünkre, energiaszintünkre és általános közérzetünkre.
Lifestyle
Sokan megfeledkeznek arról, hogy nem minden gyümölcsöt és zöldséget szabad a hűtőben tárolni. Néhánynál tényleg nagy hibát követünk el, ha oda tesszük be őket.
Sztárok
Érdekes következtetésre jutott Judi James testbeszéd-szakértő, miután megnézte a Szeretettel, Meghan című sorozat első néhány epizódját.