Átadták a világrekorder függőhidat: ez a leghosszabb és leggyorsabb átkelő két kontinens között

Megindult a forgalom a Dardanellák felett átívelő Canakkale 1915 elnevezésű hídon, amely Törökország északnyugati részébe vezet. Immár ez a világ leghosszabb függőhídja, ami ráadásul csupán pár percre csökkenti az Európa és Ázsia közötti menetidőt.
Új rekorder: a világ leghosszabb függőhídja
Új átkelő köti össze Európát és Ázsiát, miután múlt hét pénteken hatalmas tömeg ovációja mellett átadta a török elnök, Recep Tayyip Erdogan a Canakkale 1915 elnevezésű hidat a Dardanellák fölött – adta hírül a Portfolio. A függőhíd világrekordot döntött, hiszen a két hídfő közötti távolsága bőven meghaladja a 2 kilométert, aminél jelenleg nincs hosszabb a világon, a menetidőt pedig mindössze hat percre csökkentette a két földrész között.
A híd pillérei 318 méter magasak, míg az átkelő teljes hossza 4,6 kilométer. Akármilyen meglepő, de a frissen átadott híd az első, amely a Dardanellák szoros felett húzódik. Az utazók eddig kénytelenek voltak egy egyórás komputat vállalni, mely akár 5 órás várakozási idővel is párosulhatott. Ezért is kedvező, hogy a híd megépülésével lerövidült az utazási idő.
Az átkelő nevében szereplő évszám és március 18-i átadása annak állít emléket, amikor az oszmánok tengeri ütközetben legyőzték a briteket és a franciákat a Dardanelláknál az első világháborúban. A középső fesztáv 2023 méteres távolsága az átadás évét szimbolizálja.
A hidat még 2017 márciusában kezdték el építeni török és dél-koreai cégek. 2,5 milliárd euróból (körülbelül 940 milliárd forintnak megfelelő összeg) épült, az építési költségeken felül az állam az üzemeltető cégnek is további 6 milliárd eurót fizet a szerződés időtartama alatt. A híd költségeit részben a híd használói fizetik meg, hiszen az áthaladó forgalomnak járművenként 13,5 eurót kell fizetnie a híd használatért.
Nem ez Erdogan egyetlen giga-projektje, a török elnök új, 15 milliárd eurós alagutat is építtetne Isztambulban, a Boszporusz alá.
Látványos akciót hajtottak végre a francia fővárosban, aminek következtében egycsapásra több méterrel magasabb lett Párizs ikonikus látványossága, az Eiffel-torony. Cikkünkben eláruljuk, hogyan lehetséges mindez.
Leadfotó: instagram.com/santiyedergisi
Oldalak
