3000 métert zuhant és 11 napig bolyongott a dzsungelben a repülőgép-katasztrófa egyedüli túlélője
![](https://www.femcafe.hu/sites/default/files/styles/story_hero/public/images2021/cikkek/lezuhantrepulo_123_lead.jpg?itok=BRWPMuCD)
50 éve történt a valaha volt egyik legsúlyosabb repülőgépszerencsétlenség. Egyetlen embernek csodával határos módon sikerült túlélnie a balesetet.
Baljóslatú érzések
Karácsonykor szinte menetrendszerűen megtelnek a repülőgépek utasokkal, nem volt ez másképp 1971. december 24-én Peruban sem, ahol már csak a – egy másfél évvel korábbi, 99 halálosáldozattal járó légikatasztrófa miatt – nem túl jó hírnévnek örvendő helyi légitársaság, a LANSA járatára lehetett jegyet kapni. A középiskolai tanulmányait frissen befejezett, akkor 17 esztendős Juliane Koepcke édesanyjával, Mariával együtt pár nappal korábban Limából, a perui fővárosból készült hazautazni Pucallpába, hogy a családfővel, az országos hírű német származású zoológussal, Hans-Wilhelm Koepckével együtt tölthessék a szentestét, de csak az aznapi járatra tudtak jegyet szerezni.
Ahogyan arról az Origo beszámol az esetről szóló írásában, az édesapának rossz előérzete volt az utazással kapcsolatban, igyekezett lebeszélni a feleségét arról, hogy a rossz hírű LANSA járatán utazzanak haza, sőt valósággal könyörgött a nejének, hogy ne induljanak el. Juliane viszont mindenáron szeretett volna az apjával lenni gyertyagyújtáskor, így Maria mégis az utazás mellett döntött.
A LANSA 508-as járata egy olyan típusú repülőgép volt, amely bár egy bő évtizeddel korábbi szolgálatba állításakor korszerű gépnek számított és nagy népszerűségnek örvendett a légitársaságoknál, később két egymást követő súlyos légi katasztrófa rávilágított a típus néhány konstrukciós hibájára. A nagy légitársaságok eddigre már kihátráltak a „repülő koporsó" üzemeltetéséből, a szolgálatból kivont gépeket pedig többnyire a kisebb, jellemzően harmadik világbeli légitársaságok vásárolták meg – így jutott hozzá a LANSA is.
A végzetes napon háromfős személyzet, a kapitány, az első tiszt és a fedélzeti mérnök foglalt helyet az 508-as járat pilótafülkéjében, a 86 utast pedig három stewardess szolgálta ki a fedélzeten. A járat kedvező időjárási körülmények között startolt el a limai Jorge Chávez nemzetközi repülőtér betonjáról, az első köztes leszálló, Pucallpa irányába, ahol Maria Koepcke és leánya is leszálltak volna. A gép azonban egy trópusi zivatargóc felé közeledett, miután átrepülte az Andok keleti oldalát.
Lapozz a folytatásért!
Oldalak
![](https://www.femcafe.hu/sites/default/files/images/123rf_szerelemi_horoszkop_video_boritokep_2025.jpg)