A megnövekedett bukási arány egyrészt a generációs különbségekkel, másrészt az átalakuló közlekedési szokásokkal és a kellő rutin hiányával magyarázható. Vrancsik Viktor szakoktató szerint a fiatalok keveset közlekednek önállóan, és sokszor hiányoznak belőlük a közlekedési szituációk felismeréséhez szükséges készségek is. Az iskolai oktatásban bekövetkezett változások, pl. az online KRESZ-tanfolyamok elterjedése sem javított a helyzeten. Az elméleti alapok sokszor nem elég stabilak, ami természetesen a gyakorlati órák hatékonyságát is befolyásolja.
A megnövekedett bukási arány egyrészt a generációs különbségekkel, másrészt az átalakuló közlekedési szokásokkal és a kellő rutin hiányával magyarázható. Vrancsik Viktor szakoktató szerint a fiatalok keveset közlekednek önállóan, és sokszor hiányoznak belőlük a közlekedési szituációk felismeréséhez szükséges készségek is. Az iskolai oktatásban bekövetkezett változások, pl. az online KRESZ-tanfolyamok elterjedése sem javított a helyzeten. Az elméleti alapok sokszor nem elég stabilak, ami természetesen a gyakorlati órák hatékonyságát is befolyásolja.