Többé nem hozza ránk a frászt: felújították Budapest legendás horroralagútját
A Bulcsú és a Bajza utcákat összekötő átjárót még 1874-ben adták át, és hosszú évtizedekig sokak számára szőrszálborzoló élményt jelentett belépni a Nyugati pályaudvar közelében húzódó alagútba.
Szűkös, sötét és tele van nyomasztó graffitikkel
Nagyjából százötven évvel ezelőtt, 1874-ben nyitották meg a nagyközönség számára Budapest első aluljáróját, mely ma a VI. kerületi Bajza utcát köti össze a XIII. kerületi Bulcsú utcával. A hamarosan megújuló Nyugati pályaudvar "szomszédságában" található alagút, az elmúlt évtizedek során legendássá nemesedett Tunnel átépítését ugyan már a századforduló időszakában napirendre tűzték, a megvalósítás azonban mégis sokáig váratott magára. Miként a 24.hu áttekintő jellegű cikke kiemeli, a két világháború között az átkelést nem pusztán az árusok nehezítették, de gyakorta tűntek fel tolvajok és fegyverek rablók a szűkös alagútban, és a helyzet a Kádár-korszakban sem javult számottevően.
A Tunnel sokak emlékezetében lidérces helyként él, ráadásul nem véletlenül: nem pusztán arról van szó, hogy az átjáró tényleg elképesztően szűkös, de a falakat "díszítő" graffitik, valamint a gyér világítás is erősen fokozta a nyomasztó hangulatot. A helyzet az utóbbi pár esztendőben vált tarthatatlanná, ám sajnos a régóta tervezett felújítás részleteiről a VI. és XIII. kerület, illetve MÁV nem tudott megegyezni, ezért érdemi előrelépés sem a gyalogosok, sem a kerékpárosok szemszögéből nem történt.